Combinatie van trekveren,drukveer, gewichten

Mbk Mouse

New Member
Beste,

Ik heb een mbk booster 2011 model ik heb overlaatst een volledige kit van top performance gestoken(alleen cilinder van artek 50cc) nu het probleem is dat ik de juiste combinatie van gewichten drukveer en trekveer niet vind, ik heb trekveren van top performance gekocht: paars, geel, groen drukveer van malossi: geel,rood, wit.
Ik heb gewichten van stage 6: 6,5 tot 9,5.
De brommer gaat ook altijd zeer hoog in toeren en ik vind het probleem niet kan iemand mij helpen alsjeblieft.

Mvg
 
Advertisement - register to remove this

Beste,

Ik heb een mbk booster 2011 model ik heb overlaatst een volledige kit van top performance gestoken(alleen cilinder van artek 50cc) nu het probleem is dat ik de juiste combinatie van gewichten drukveer en trekveer niet vind, ik heb trekveren van top performance gekocht: paars, geel, groen drukveer van malossi: geel,rood, wit.
Ik heb gewichten van stage 6: 6,5 tot 9,5.
De brommer gaat ook altijd zeer hoog in toeren en ik vind het probleem niet kan iemand mij helpen alsjeblieft.

Mvg
Ik ben geen expert maarr…

Volgens mij werken trekveren alleen maar aan het begin, zodra de koppeling inschakeld zijn de trekveren niet meer relevant, hiermee kan je dus een hoog toerental in het begin voorkomen. Schiet die hoog in de toeren aan het begin, probeer dan zwakkere trekveren.

De rollen werken de drukveer tegen. Ik zou beginnen met malossi wit (of geel weet niet uit m’n hoofd wat de zwakste van die 2 is). Dan rollen proberen en afstellen op die drukveer. Als je het gevoel hebt dat je scooter te hoog in toeren gaat bij het optrekken moet je volgens mij (bij 4t is dit) zwaarder in rollen. Als je te laag in toeren gaat moet je lichter in rollen (bij 4t maar weet niet of dit bij 2t ook zo is)

Het is een kwestie van afstellen en uitproberen.
 
Back
Top