combinatie bidalot S2 + welke cilinder ?

X16

booster piloot
de vraag is duidelijk denk ik... met welke cilinder combineer je het beste een bidalot S2 ? en welke vario en koppeling neem ik het beste? t is een yamaha BW's ori ( mina vert. dus )

Advertisement - register to remove this

s2 kan gemakkelijk met std 50, of snelle 50's

Evt. ook nog met laagtoerige 70's (ala dr, airsal)

vario: std, malossi multivar sport, polini speedcontrol
koppeling: std, malossi flyclutch sport, malossi deltaclutch (!)

Vario: Malossi multivar... Hebo vario?

Koppeling: zoals bertusweed2 zegt, maar overweeg eens een hebo koppeling? stuk goedkoper, en ook goeie kwaliteit..

Cilinder: Polini giet 70, Malossi 70 sport kunnen er ook op...

ik heb nu met een S2 op een std cilinder met een doppler vario doppler koppeling. maar als je een 70 er op wil zettten zou ik wel kijken voor een andere demper want hij heeft dan niet meer het geluid wat ie nu heb

Originally posted by SRurbanKID
Bidalot S2, kan op veel cilinders @ mina vert, zoveel toeren kan dat blok niet maken, hij zou dus bijv. ook op een Athena vlinderpoort goed kunnen presteren.

k denk zelf dat dat niet heel lang zal lopen, tenminste het zal wel gaan, maar denk dat je er lang niet het maximale uit zal halen,

dus zou dan gaan voor een goedkopere cilinder, zoals hebo ng of athena ovaal. ik denk Persoonlijk(lees) dat die combinatie beter zal zijn,

en kwa vario + koppeling moet je gewoon zelf weten

ik zou zelf nemen malossi multivar + malossi deltacluch(of hebo verstelbaar)

Nee, je kan zowiezo bij mina vert niet het maximale uit een cilinder halen, vanwege die lange uitlaatbocht.

Ik zou ook idd, voor een leuke alu cil gaan, met ovale uitlaatpoort, een gilardoni oid.

Heh man, ik ben bezig met het zelfde probleem...
Maar mijn voorkeur gaat uit naar een Athena70 ovaal met een Yasuni R (deze bijna identiek aan Bida S2)
en verder nog een Mal kop+ vario en kevlar riempje

Denkt dat dit setupje wel goed gaat op een BWs
* Ook een leuk pijpje is een Hebo Gara 70cc. Draait zeer goed op athena70 ovaal
**een bida S2 draaide bij een kennis op een hebo3 tuned met alles verder in hebo en deed het wel goed in sprinten... was niet super in top.

Back