Cilinderzzz PART 2

Sjoerd

Well-Known Member
Heyz,

Ik heb me scoot weer is lekker uit elkaar liggen, en ook de cilidner er is af gehaald voor een check. Nu zag het er nog allemaa best netjes uit de cilinderwand was bv.heel netjes egaal versleten. Maar er zat wel veel zwarte aanslag op me cil. kop, en in me uitlaat poort. Dat heb ik er dus een beetje vanaf gekrabt. En helemaal gecleaned.
Me zuiger was alleen een beetje heel erg smerig, leek wel of de zuigerveren goed hadden gelekt. Maarja dat doet er nu ff allemaal niet toe.

Ik zat er aan te denken is iets anders te kopen, cilinder dus.

Ik wilde het dus toch weer houden bij 50cc (vanwege pa dus), en heb wat leuke dingetjes opgezocht. Maar omdat er haast geen mensen zijn met een Minarelli vertikaal, laat staan met een snelle 50 eronder, is et een lastige keuze, en zou ik graag zoveel mogelijk info op deze manier bij elkaar zoeken.
Ik heb op scootertuning.net wat cilinders bekeken, en opgeslagen. Ik hoop dat hier geen problemen van worden gemaakt, maar dat zal wel niet. Ik heb de cilidner die mij het beste leek boven aan gezet.

hebo.JPG


Deze lijkt mij dus wel wat. Voor de merknaam eigenlijk :) Weet iemand de prijs van deze cilinder? En de vorm van de uitlaat poort?

doppler.JPG


Deze zag er, vond ik, heel mooi uit. Maar weer weinig info. Iemand bekend met deze cilinder?

bidalot.JPG


Deze zag er wel mooi uit, en was ook goedgekeurd voor de races toch? Weet iemand wat meer over deze cilinder? Bv prijs, prestaties, etc.

airsal.JPG


Iemand enig ID hoe deze presteert? Voor de prijs hoef je het niet te laten...

polini.JPG


Tsja ook deze er nog maar ff bij, is ook een leuke cilinder, jammer dat ie van gietijer is... Iemand enig ID hoe deze het doet op een Min. Vert. ? Hij schijnt dus 500 rpm meer te draaien dan die Hebo, maar waarschijnlijk laat ik hem toch tunen door Joël... Maw. welke cilinder ik ook koop, waarschijnlijk laat ik hem toch tunen.

Misschien heeft iemand andere suggesties? Behalve een 70...

Oja dis die van mij nu :)

top.JPG


Oke thnx voor het meedenken.

Mzzl
 
Advertisement - register to remove this

Ik denk dat deze hebo nog een gewone O-poort heeft. De airsal ook, maar de Airsal T6 is wel leuk die heeft fluitpoortjes en de doppler ook. dat zijn dus 2 leuke cilindro's(getuned = nog beter) Die polini en TP is nix. Bidalot is dacht ik ook heel leuk maar kost wel wat.
 
ik zou voor de bidalot of anders de hebo gaan.

bidalot = 1 zuigerveer

hebo = 2 (kweenie zeker, maar op pic denk ik wel)

ennuh volgens mij is die doppler hetzelfde als de bidalot...
 
Doppler en Bidalot lijken vaak wel op elkaar ja. Die Hebo cilder heeft volgens mij ook maar 1 zuigerveer.

Het gaat dus OF de Hebo worden of de Doppler.

Zijn er nog mensen met meer info misschien?!?
 
ik heb zelf een airsal onder mina verticaal. en vind het nog best goed te doen, voor een 50cc is hij behoorlijk vooruit te pissen, maar ik denk dat ie na tuning een stuk beter presteerd.
die van mij is gemonteerd zonder afwerking en zit er nu denk ik al zeker 1500km onder zonder problemen.
 
Die Airsal T6 waar je het steeds voer hebt, die zie ik niet bij het scootertuning.net lijstje staan. Heb je ergens een site waar dat ding staat ofzo?
En weet je of die hebo 1 of 2 zuigerveren heeft?

Als die Airsal 'fluitpoortjes' heeft is het natuurlijk wel leuk om te tunen, wat ik ook wel laat doen. Ik kijk nog ff verfder, ondertussen mail ik JPS ff om te kijken of zij die cilinder kennen...
 
Originally posted by DvD


Nou dat zeg ik
En ik rijd er zelf mee met een team krukas en zuiger
En draait 13500 best netjes

Ja das dus op een Piaggio, en met andere zuiger en andere etc. etc.
Maar iig bednakt voor de reply
 
Originally posted by hebo70
tuurlijk is die hebo cilinder 1 zuiger veer....is aluminium en uhm....het is gewoon zo....1 zuiger veer dus

Oke zoals ik al dacht dus...

Nog geen mail terug gehad van Jarno, zodra ik die heb horen jullie het...
 
Ja maar das een replica :rolleyes:

Ej leuke site die van Airsal, maar die T6 50cc, heeft wel fluitpoortjes, maar ide uitlaat poort is verkeerd om. Tenmisnte voor wrede tuning. Heeft geen enkele 50cc cilinder soms een soort van vlinderpoort?
 
Back
Top