Cilinderkop & Starterskrans

Mr. Starsky

Nergens goed in..
Kan ik die pijpjes die op de kop van me standaard cilinder dicht solderen? Zijn namelijk afgebroken met verhuizen!! :(



Ik zit al een poosje met me strarterskrans te kloten. als ik nummer 1 op de daarvoor bestemde as zet, en ik zet hem vast met nummer 2, dan kan ik niks meer ronddraaien (nummer 3 en 4) Weet iemand hoe dit wel moet?



Alvast bedankt!

P.S. Als nummer 4 erop zit, dan kan ik toch gewoon me vario erop zetten, of moet er nog een ring tussen?

edit/ plaatjes werken nu wel!!
 
Last edited:
Advertisement - register to remove this

-de gaatjes op je kop kan je gewoon dicht maken tenzij je graag je carburateur verwarming wilt houden.

- je startkoppeling nummer 4 kan er volgens mij gewoon op maar ik heb wel eens gezien dat er een ringentje tussen zat.
 
die buisjes zou je dicht kunnen lassen, zijn namelijk voor de koeling naar de carburateur, dit zie je alleen bij orginele en 17,5mm carbs, ga je groter dan zie al dat dit systeem niet meer wordt gebruikt, het is een beetje overbodig naar mijn mening, het zal er niet voor niks opzitten, hij zal er ni beter/slechter van lopen maargoed. je kan altijd er nog nieuwe nippels in (laten) zetten als je het niet vertrouwd.

over die startkransen, je zet 1 vast met mbv 2 zoals je al zei. dan zet je 3 op je blok, als het goed is heb je nog een ringetje van 1 cm dikte . die schuif je over je krukas. daarna pak je stuk 4, je zorgt dat de veertjes en cilindertjes goed zitten. daarna klik je hem als het ware op , hij moet er helemaal overeen vallen, anders loopt het hele zaakje aan. dan doe je als het nodig is nog een ringetje over je krukas, vario en de rest erop en klaar
 
Back
Top