oke, ja noemde t ff zo omdat ik niet weet hoe je t noemt als dr rook uit komt, moet zeker nog afgesteld worden ja maar zoals je al zegt met valse lucht gaat dat niet..nee, meestal zijn ze alleen lek als er mengsel langs de keerring komt.
zoals ik eerder al heb uitgelegt, je cillinder is niet aan het "warmlopen" want dan was er zeker schade aan de cillinder/zuiger. het probleem wat je meld klinkt gewoon als slechte afstelling, dus check eerst maar is even voor valse lucht want afstellen met valse lucht gaat niks worden...
en controleer de bougiekleur!!
is deze zwart dan krijgt hij teveel benzine
is deze wit/grijs krijgt hij te weinig benzine
is deze koffiebruin = perfect
(iets donkerder is ook niet erg aangezien je de cillinder nog moet inrijden)
ja dat is pittig zwart jaoke, ja noemde t ff zo omdat ik niet weet hoe je t noemt als dr rook uit komt, moet zeker nog afgesteld worden ja maar zoals je al zegt met valse lucht gaat dat niet..
nu heb ik sproeier 70 erin en de bougie is in mijn ogen zwart, miss zie jij t anders.
heb nog niet zoveem scooters afgesteld maar sproeier 70 met dell orto 17,5 phva lijkt me niet teveel maar zal wel aan mij liggen.
luchtschroef 1.5 jaja dat is pittig zwart ja
zou toch wat maten kleiner in sproeier gaan
dit verklaard ook je "warmloop" probleem...
edit:
staat je luchtschroef gewoon 1.5 slag open?
niet perse heel gek hoor...luchtschroef 1.5 ja
wel gek nog kleiner als 70
misschien ook door de valse lucht danniet perse heel gek hoor...
ligt ook aan je uitlaat etc
lijkt me niet, door valse lucht komt er juist meer lucht bij het benzine/lucht mengsel waardoor de scooter armer loopt dus lichtere kleur bougie.misschien ook door de valse lucht dan
de kop is net nieuw, en die malossi koppen met een ring pakking kan je een paar keer loshalen zonder te vervangenDenk dat je koppakking heeft gelekt.
ja zou ik raar vinden aangezien ik wel kruislings aangedraaid hebDenk dat je koppakking heeft gelekt.
ohh oke leer iedere keer iets nieuws hierlijkt me niet, door valse lucht komt er juist meer lucht bij het benzine/lucht mengsel waardoor de scooter armer loopt dus lichtere kleur bougie.
Post automatically merged:
de kop is net nieuw, en die malossi koppen met een ring pakking kan je een paar keer loshalen zonder te vervangen
Wil niet zeggen dat die dan niet op de koppakking kan hebben gelekt. Maar daar jij aardig wat roetvorming hebt in korte tijd aan 1 kant doet mij vermoeden dat die daar gelekt heeftlijkt me niet, door valse lucht komt er juist meer lucht bij het benzine/lucht mengsel waardoor de scooter armer loopt dus lichtere kleur bougie.
Post automatically merged:
de kop is net nieuw, en die malossi koppen met een ring pakking kan je een paar keer loshalen zonder te vervangen
hoe kan dat dan? maak geen grap als ik zeg dat de cilinder net nieuw is nog nooit gebruiktWil niet zeggen dat die dan niet op de koppakking kan hebben gelekt. Maar daar jij aardig wat roestvorming hebt in korte tijd aan 1 kant doet mij vermoeden dat die daar gelekt heeft
is er wel een manier om achter te komen?1 kant strakker aangedraaid misschien of kop niet geheel vlak? Kan ik zo ook niet zeggen.
de koppakking heeft zeker niet gelekt...ja zou ik raar vinden aangezien ik wel kruislings aangedraaid heb
Post automatically merged:
ohh oke leer iedere keer iets nieuws hier
zal wel ff foto toevoegen van pakkingen,
edit: dit was meteen na demontage
Dit hoeft dus niet altijd het geval te zijn.dan zou er ook roet langs de pakking zijn gekomen.
ja en, kijken bij de carb toch?de koppakking heeft zeker niet gelekt...
dan zou er ook roet langs de pakking zijn gekomen.
Post automatically merged:
ik zou maar is beginnen met wat lager in sproeier gaan en kijken wat er dan gebeurt.
eventjes voor valse lucht checken inderdaad en dan afstellenja en, kijken bij de carb toch?
en wat is eigenlijk t zwarte op de kop? olie?eventjes voor valse lucht checken inderdaad en dan afstellen
gewoon roet, oorzaak hiervan is meestal gewoon een te rijk mengsel. In sommige gevallen is het slechte olie.en wat is eigenlijk t zwarte op de kop? olie?
ohhh oke top, kan geen kwaad tochgewoon roet, oorzaak hiervan is meestal gewoon een te rijk mengsel. In sommige gevallen is het slechte olie.
en aangezien je bougie flink zwart is zal t inderdaad een te rijk mengsel zijn haha
nee hoor liever iets te rijk als te arm, als je cillinder te arm loopt zal hij kapot lopen vooral als je nog aan het inrijden bent.ohhh oke top, kan geen kwaad toch