nee, meestal zijn ze alleen lek als er mengsel langs de keerring komt.

zoals ik eerder al heb uitgelegt, je cillinder is niet aan het "warmlopen" want dan was er zeker schade aan de cillinder/zuiger. het probleem wat je meld klinkt gewoon als slechte afstelling, dus check eerst maar is even voor valse lucht want afstellen met valse lucht gaat niks worden...

en controleer de bougiekleur!!
is deze zwart dan krijgt hij teveel benzine
is deze wit/grijs krijgt hij te weinig benzine
is deze koffiebruin = perfect
(iets donkerder is ook niet erg aangezien je de cillinder nog moet inrijden)
oke, ja noemde t ff zo omdat ik niet weet hoe je t noemt als dr rook uit komt, moet zeker nog afgesteld worden ja maar zoals je al zegt met valse lucht gaat dat niet..

nu heb ik sproeier 70 erin en de bougie is in mijn ogen zwart, miss zie jij t anders.

heb nog niet zoveem scooters afgesteld maar sproeier 70 met dell orto 17,5 phva lijkt me niet teveel maar zal wel aan mij liggen.
 

Attachments

  • ABD5E5B7-DD28-4B44-8EC2-7432350C0244.jpeg
    ABD5E5B7-DD28-4B44-8EC2-7432350C0244.jpeg
    59.5 KB · Views: 12
oke, ja noemde t ff zo omdat ik niet weet hoe je t noemt als dr rook uit komt, moet zeker nog afgesteld worden ja maar zoals je al zegt met valse lucht gaat dat niet..

nu heb ik sproeier 70 erin en de bougie is in mijn ogen zwart, miss zie jij t anders.

heb nog niet zoveem scooters afgesteld maar sproeier 70 met dell orto 17,5 phva lijkt me niet teveel maar zal wel aan mij liggen.
ja dat is pittig zwart ja
zou toch wat maten kleiner in sproeier gaan

dit verklaard ook je "warmloop" probleem...

edit:
staat je luchtschroef gewoon 1.5 slag open?
 
Last edited:
Denk dat je koppakking heeft gelekt.
ja zou ik raar vinden aangezien ik wel kruislings aangedraaid heb
Post automatically merged:

lijkt me niet, door valse lucht komt er juist meer lucht bij het benzine/lucht mengsel waardoor de scooter armer loopt dus lichtere kleur bougie.
Post automatically merged:


de kop is net nieuw, en die malossi koppen met een ring pakking kan je een paar keer loshalen zonder te vervangen
ohh oke leer iedere keer iets nieuws hier

zal wel ff foto toevoegen van pakkingen,

edit: dit was meteen na demontage
 

Attachments

  • B92F7206-79BE-49D4-9852-8AE4AFA443F5.jpeg
    B92F7206-79BE-49D4-9852-8AE4AFA443F5.jpeg
    206.1 KB · Views: 12
  • F74F4AE4-4C77-498F-9D70-5F248AD42BB6.jpeg
    F74F4AE4-4C77-498F-9D70-5F248AD42BB6.jpeg
    136.4 KB · Views: 12
lijkt me niet, door valse lucht komt er juist meer lucht bij het benzine/lucht mengsel waardoor de scooter armer loopt dus lichtere kleur bougie.
Post automatically merged:


de kop is net nieuw, en die malossi koppen met een ring pakking kan je een paar keer loshalen zonder te vervangen
Wil niet zeggen dat die dan niet op de koppakking kan hebben gelekt. Maar daar jij aardig wat roetvorming hebt in korte tijd aan 1 kant doet mij vermoeden dat die daar gelekt heeft
 
Last edited:
Wil niet zeggen dat die dan niet op de koppakking kan hebben gelekt. Maar daar jij aardig wat roestvorming hebt in korte tijd aan 1 kant doet mij vermoeden dat die daar gelekt heeft
hoe kan dat dan? maak geen grap als ik zeg dat de cilinder net nieuw is nog nooit gebruikt
 

ja zou ik raar vinden aangezien ik wel kruislings aangedraaid heb
Post automatically merged:


ohh oke leer iedere keer iets nieuws hier

zal wel ff foto toevoegen van pakkingen,

edit: dit was meteen na demontage
de koppakking heeft zeker niet gelekt...
dan zou er ook roet langs de pakking zijn gekomen.
Post automatically merged:

ik zou maar is beginnen met wat lager in sproeier gaan en kijken wat er dan gebeurt.
 
dan zou er ook roet langs de pakking zijn gekomen.
Dit hoeft dus niet altijd het geval te zijn.
Je had dit kunnen testen met bus remmenreiniger zoals eerder beschreven.
Ikzelf test altijd met remmenreiniger als ik iets los heb gehaald waar die zou kunnen lekken.ff starten en spuiten voor de proefrit
 
Back
Top