ja ik weet er niet alles van maar een 17,5 carb met sproeier 70 lijkt me niet te groot of wel? kan dat dan ook meteen voor die “warmloper” zorgen?zit je niet gewoon te groot kwa sproeier, zou verklaren waarom hij met volgas uitvalt en bij koude motor beter loopt (koude motor heeft meer benzine nodig)
nee dat valt zeker wel mee...ja ik weet er niet alles van maar een 17,5 carb met sproeier 70 lijkt me niet te groot of wel? kan dat dan ook meteen voor die “warmloper” zorgen?
yes, koelkappen op ontsteking en op cilinder zitten erop, gewoon de pakking wat bij de cilinder komt, heb die namelijk echt vandaag net nieuwnee dat valt zeker wel mee...
je zegt ook dat je rook van de cillinder ziet komen, rijd je wel met koelkappen? en heb je nieuwe pakkingen gebruikt?
hmm okeyes, koelkappen op ontsteking en op cilinder zitten erop, gewoon de pakking wat bij de cilinder komt, heb die namelijk echt vandaag net nieuw
ja spruitstuk heb ik nieuw besteld, en dan membraam pakken tussen membraam en spruitstuk gedaan.hmm oke
mogelijk valse lucht bij carberateur/spruitstuk?
als de carb niet luchtdicht op het spruitstuk zit aangesloten bijvoorbeeld.ja spruitstuk heb ik nieuw besteld, en dan membraam pakken tussen membraam en spruitstuk gedaan.
hoe krijgt een carburateur valse lucht?
zeg niet dat t niet kan vraag t me gewoon af
hmm gelukkig geen warmloper 150 euro bijna weg..als de carb niet luchtdicht op het spruitstuk zit aangesloten bijvoorbeeld.
fotos zien er prima uit trouwens, geen warmloper zo te zien.
probeer anders is te checken voor valse lucht door je scooter stationair te laten lopen en met wat deodorant of remreiniger rond je spruitstuk en carb te spuiten (niet bij je luchtfilter natuurlijk haha)
als je een verandering hoort in toeren trek je valse lucht bij het stuk waar je spuit.
dan moet je eventjes de precieze plek vinden waar die valse lucht trekt en dan op die plek bijv iets aandraaien (vast is vast), nieuwe pakkingen, als het nogsteeds niet goed afdicht membraam/spruitstuk vlak schuren en of vloeibare pakking tussen smeren.hmm gelukkig geen warmloper 150 euro bijna weg..
oke, durf nu de scooter bijna niet te starten maar stel dat gebeurd als ik remreiniger op het spruitstuk spuit hoe los ik hey op?
maar stel het is gw de aansluiting van carb in spruitstuk moet ik dan die ring strakker aandraaien?dan moet je eventjes de precieze plek vinden waar die valse lucht trekt en dan op die plek bijv iets aandraaien (vast is vast), nieuwe pakkingen, als het nogsteeds niet goed afdicht membraam/spruitstuk vlak schuren en of vloeibare pakking tussen smeren.
het kan natuurlijk ook nog zijn dat er 1 of 2 van je krukaskeerringen niet meer goed zijn.
als het die aansluiting is inderdaad even kijken of de carb er wel goed in zit en dan de ring goed strak vastdraaien, bij die ring hoef je niet bang te zijn om te strak te draaien... gewoon zo strak mogelijk.maar stel het is gw de aansluiting van carb in spruitstuk moet ik dan die ring strakker aandraaien?
en voor krukaskeerringen moet jk het hele blok uitelkaar halen?
zal eens even kijken, eerst dan naar de carb. want heb zo’n gevoel dat dat het probleem is.als het die aansluiting is inderdaad even kijken of de carb er wel goed in zit en dan de ring goed strak vastdraaien, bij die ring hoef je niet bang te zijn om te strak te draaien... gewoon zo strak mogelijk.
en om de krukaskeerringen te controleren/vervangen hoef je niet het blok uit elkaar te halen.
er zit een krukaskeerring achter de ontsteking/vliegwiel om dat eraf te krijgen heb je een vliegwiel trekker nodig (max 10€)
er zit ook een krukaskeerring achter je vario dus om die te controleren hoef je alleen je carterkap en je variateur er af te halen.
als er olie/mengsel langs de keerringen komt zijn ze niet meer goed dus gewoon even kijken of er geen mengsel op/rond de keerring zit. een setje keerringen kost maar een tientje ofzo dus zowieso niet erg om te vervangen tenzij ze net nieuw zijn.
de scooter loopt niet "warm" hoor, bij een warmloper is er eigenlijk altijd wel schade aan de zuiger/cillinder. en een warmloper heb je niet zomaar, als je lange stukken volgas rijd heb je kans op een warmloper.zal eens even kijken, eerst dan naar de carb. want heb zo’n gevoel dat dat het probleem is.
het kan geen kwaad om de scooter stationair te laten lopen toch? voor het uittesten van valse lucht.
dan zou dus ook de “valse lucht” het warmlopen verklaren neem ik aan.
nu hopen dat de keerringen goed zijn want dat is best gezeik te vervangen
oke dan ga ik dat zsm uitproberen, bedankt!de scooter loopt niet "warm" hoor, bij een warmloper is er eigenlijk altijd wel schade aan de zuiger/cillinder. en een warmloper heb je niet zomaar, als je lange stukken volgas rijd heb je kans op een warmloper.
dus je kan hem prima stationair laten lopen.
en de keerringen vervangen is in 10 minuten gedaanik denk dat je in de war zit met de lagers...
Veel succes!oke dan ga ik dat zsm uitproberen, bedankt!
laat nog iets weten dan.
denk dat ik ze idd verward heb haal de namen altijd door elkaar.
moet het blok gespleten worden voor de keerringen te vervangen?Veel succes!
Nee dat is zeker niet nodig, je kan de oude keerringen eruit trekken door er een schroef in te schroeven (niet te diep anders raak je de lagers) en dan met een tang of klauwhamer aan de schroef te trekken.moet het blok gespleten worden voor de keerringen te vervangen?
oke bedankt, als er niks van olie rondom de keerring zit zijn ze dus sowieso niet lek?Nee dat is zeker niet nodig, je kan de oude keerringen eruit trekken door er een schroef in te schroeven (niet te diep anders raak je de lagers) en dan met een tang of klauwhamer aan de schroef te trekken.
ook is het slim om met een stift even te markeren hoe diep de oude keerring zat.
de nieuwe keerrringen moet je altijd met de platte kant naar buiten monteren. eerst even schoonmaken waar de keerring moet komen dan met wat olie de nieuwe er in drukken. pak een buis met ongeveer de zelfde diameter als de keerring en gebruik deze in combinatie met een hamer (KLEINE TIKJES) om de keerring verder erin te slaan (niet verder als de oude want dan krijgt je lager geen olie meer)
ik raad je aan om even wat videos te kijken hierover als je het niet helemaal begrijpt.
nee, meestal zijn ze alleen lek als er mengsel langs de keerring komt.oke bedankt, als er niks van olie rondom de keerring zit zijn ze dus sowieso niet lek?
denk gewoon dat het de carb is wat hopelijk goedkoop te fixen is. en zal dan ook het warmlopen probleem opgelost zijn?