Cilinder goed ingereden? Of slechte afstelling?

renas

New Member
Ik heb laatst mijn 80cc aliminium laten monteren op mijn vespa, op het begin maakte hij veel overtouren, de eerste 200km. En nu heb ik er 400km mee gereden en valt de top nogsteeds heel erg tegen want normaal hoort een vespa dan 70/75 te gaan maar mijne is daar nog lang niet. Weet iemand of dat komt door de overtouren die er tijdens het inrijden waren dat mn cilinder niet goed is ingereden of dat ik hem gewoon beter moet afstellen?
 
Advertisement - register to remove this

denk dat een snelle nokkenas wel verplicht is bij zo`n cilinder..


De nokkenas bepaald eigenlijk de timing van de spoeling van gassen en uitlaat gassen.

Door je de standaard nokkenas gebruikt (die best sloom is) haal je nooit de max uit je big bore cilinder.. En trekt ook minder goed op dan verwacht.


Overtoeren kan je krijgen als je de vario ring erin laat zitten.. Deze moet je met een bigbore altijd eruit hebben.
 
Ik heb laatst mijn 80cc aliminium laten monteren op mijn vespa, op het begin maakte hij veel overtouren, de eerste 200km. En nu heb ik er 400km mee gereden en valt de top nogsteeds heel erg tegen want normaal hoort een vespa dan 70/75 te gaan maar mijne is daar nog lang niet. Weet iemand of dat komt door de overtouren die er tijdens het inrijden waren dat mn cilinder niet goed is ingereden of dat ik hem gewoon beter moet afstellen?
als je alleen een 80cc hebt kom je al niet ver dan alleen maar wat extra koppel, Je topsnelheid gaat echt pas omhoog door een Snelle Nokkenas, Multivar, Vertanding. ook zoals wat eurokit al zei, de std nokkenas is erg traag.
 
als je alleen een 80cc hebt kom je al niet ver dan alleen maar wat extra koppel, Je topsnelheid gaat echt pas omhoog door een Snelle Nokkenas, Multivar, Vertanding. ook zoals wat eurokit al zei, de std nokkenas is erg traag.
Ik heb er ook een multivar in zitten maar mijn scooter reageert niet echt goed op al die dingen
 
Dat gaat zeker verschil maken, sneller op je top, torque driver is een must als je lekker snel wilt optrekken en sneller op je top wilt zitten, dan moet je 6-6,5 gram hanteren


Met alleen een torque driver ben je er niet.. Heb je ook een betere sportvario nodig.

Heb ze er beiden erin zitten in mijn scooter.

Maar ga denk ik de complete standaard achterpoelie vervangen.. Want het is best een kl*te ding.. Top snelheid haal je er niet makkelijk mee.. Lijkt wel of dat de riem niet dieper wilt zakken. Torque driver is alleen voor vloeiender doorlopen van werking vario tot 60km/u of zo.
 
Met alleen een torque driver ben je er niet.. Heb je ook een betere sportvario nodig.

Heb ze er beiden erin zitten in mijn scooter.

Maar ga denk ik de complete standaard achterpoelie vervangen.. Want het is best een kl*te ding.. Top snelheid haal je er niet makkelijk mee.. Lijkt wel of dat de riem niet dieper wilt zakken. Torque driver is alleen voor vloeiender doorlopen van werking vario tot 60km/u of zo.
Met alleen een torque driver ben je er niet.. Heb je ook een betere sportvario nodig.

Heb ze er beiden erin zitten in mijn scooter.

Maar ga denk ik de complete standaard achterpoelie vervangen.. Want het is best een kl*te ding.. Top snelheid haal je er niet makkelijk mee.. Lijkt wel of dat de riem niet dieper wilt zakken. Torque driver is alleen voor vloeiender doorlopen van werking vario tot 60km/u of zo.
Hij gaat ook maar 60 hij gaat niet harder dan 60 nu
 
Back
Top