Pickup spoel gaat juist een voelermaat van 1 mm tussen. Voor pin 5 van de cdi, moet er dan met het contact op massa aanhangen of juist niet?Afstand pickup spoel en vliegwiel ook in orde , moet ongeveer een bankpasje krap tussen passen . En het motorblok maakt ook goed massa?
Dan blijft er nog maar weinig anders over.
wat me nu nog invalt is om aansluiting 5 van de cdi na te meten of hier massa aanwezig is , als dat zo is vonkt hij ook niet
met dat je sproeiers (vooral je stationair- die heel klein is) niet schoongeblazen KAN worden maar dat je die mechanisch door moet prikken. zeker als een scooter (of welke motor met carburateur) ene tijdje stilstaat, ontstaat er Lak uit je benzine, die dergelijke kleine gaatjes gewoon dichtlijmt.Ik ga dit zeker proberen, maar hoe verklaar je dan dat de bougie helemaal niet nat wordt?
Bedankt C-Row,met dat je sproeiers (vooral je stationair- die heel klein is) niet schoongeblazen KAN worden maar dat je die mechanisch door moet prikken. zeker als een scooter (of welke motor met carburateur) ene tijdje stilstaat, ontstaat er Lak uit je benzine, die dergelijke kleine gaatjes gewoon dichtlijmt.
heb het met aggregaten, waterpompen (met 210 cc honda-kloon motor, voor besproeiing van sportvelden), 2-takt en 4 takt brommers en scooters gezien..
Dag Trabiarie,Brentje , de carburateur stel je af door na het warm rijden , eerst de stationair schroef zover in te draaien dat de motor net blijft lopen. Daarna met de mengselschroef het hoogste toerental opzoeken , dus in of uit draaien . Gaat de motor nu sneller draaien , draai je de stationair schroef weer iets uit totdat de motor net blijft lopen. Dit kun je een paar keer moeten doen totdat hij netjes loopt . Daarna met de stationair schroef het toerental om en nabij de 2000 afstellen. Als de motor erg inhoudt met gas open draaien kun je eens proberen om de acceleratie pomp vast te zetten met een tie-wrap. Gasnaald staat normaal op de middelste groef van de naald , welke maat hoofdsproeier heb je ?
Ik heb ook een niet verstelbare gasnaald. Welke symptomen had uw scooter toen de gasnaald klem zat?die 1,5 toer voor je luchtschroef zou ik bij dellorto niet te zwaar aan tillen: de mijne staat op 3,25.. en heeft geen verstelbare sproeiernaald.. wel hing de regelschuif die die naald zou moeten bewegen eerst klem in zijn opening en was dat membraan die dat weer moest bewerkstelligen vuil en een beetje geplooid.. na schoonmaken en fijn opschuren (de regelschuif) gaat het al beter, ik moet nog op zoek naar een nieuwe schuif..
Benzine 98 100%Beste forumleden,
Jullie horen me waarschijnlijk weer afkomen, maar mij scooter start na 4 maand stil gestaan te hebben niet meer...
Het volgende heb ik al gecheckt en gecontroleerd:
- bougie gecontroleerd op vonk -> ok
- andere bougie gebruikt -> geen beter resultaat
- kleppen opnieuw gesteld, in en uit op 0,1 mm klepspeling gezet -> goede compressie
- automatische benzinekraan (membraam) getest door aan de leiding te zuigen -> werkt ook
- bougie eruit gedraaid na meerdere keren goed doorstarten-> bougie blijft zo te zien droog. Ik ruik ook helemaal geen benzinegeur bij het proberen starten...
- carburateur uiteen gehaald en alle openingen en sproeiers en dergelijk doorgespoten met de compressor -> geen beter resultaat.
Wat zou ik nog kunnen proberen?
Wat ik ook heb gemerkt bij het checken van het oliepeil. Dat de scooter preciez olie verbruikt. Zou dit misschien een oorzaak kunnen zijn dat de scooter niet meer start? Ik zou het wel raar vinden, want heb de scooter rijdend weggezet...
Alvast bedankt voor jullie reacties.
ja.Benzine 98 100%