Ik heb dit al vaker geadviseerd, spreek met de verkoper van te voren af dat als het blok warm gedraaid is bij aankomst je de scooter niet koopt.Bij aankoop hadden de mensen de scooter al draaien.
Volgens mij heeft deze een carburateur met solenoïde , deze regelen lucht en mengsel. Maar daar kan Brentje uitsluitsel over geven.Je geeft aan La Souris Euro4 scooter deze heeft als het goed is een gasklephuis, geen carburateur.
Ja inderdaad, het is een carburator met 2 solenoide valvesVolgens mij heeft deze een carburateur met solenoïde , deze regelen lucht en mengsel. Maar daar kan Brentje uitsluitsel over geven.
Ik zal vandaag de choke testen, de compressie zal ik iemand moeten zoeken die deze kan meten vrees ik. Ik heb zelf nog een cdi besteld, omdat ik de timing van de vonk verdenk.Ik heb dit al vaker geadviseerd, spreek met de verkoper van te voren af dat als het blok warm gedraaid is bij aankomst je de scooter niet koopt.
Meestal is dit een teken dat de scooter niet of moeilijk wil starten als hij koud is en men dit wilt verbloemen.
Dit kan iets heel simpels zijn zoals de instelling van de carburateur, een vuitje in de carburateur of een choke (eigenlijk een enricher) die blijft hangen zodat het choke kanaaltje geblokkerd wordt.
Maar het kan ook ernstiger zijn dat je een lage compressie hebt, maar goed, het is al te laat, je bent niet de eerst en zal niet de laatste zijn.
Dus het beste is wat @trabiarie hierboven al voorgesteld heeft, controleer eerst de werking van de elektrische choke en indien dit in orde is controleer de klepspeling is dit alles in orde, meet de compressie of laat deze meten.
De ecu heb ik niet getest, maar ik heb geen foutmeldingen van de ecu. Dus ik vermoed dat deze inorde is.Je geeft aan La Souris Euro4 scooter deze heeft als het goed is een gasklephuis, geen carburateur.
Heb je de ecu al er uitgehaald zo ja van welk merk is deze?
Heb je de scooter al uitgelezen of laten lezen?
Maar is het normaal dat ik 12v krijg als alleen het contact nog maar opstaat?Ja de choke krijgt 12v.
Ik vermoed dat je bobine defect is, mocht je deze gaan vervangen neem dan wel een originele Rongmao bobine. Heb gemerkt dat andere merken niet altijd het probleem oplossen.
Nog een update:Nee is niet normaal , choke hoort alleen stroom te krijgen als de motor loopt , komt rechtstreeks uit je stator vandaan.
Ergens is er dus een verbinding met de accu stroom - contactslot-choke
Hier een schema van een retro , zal niet zoveel met die van jou verschillen , zit op de gele draad die uit de stator komt , gelijk met het licht.
Het kan zo zijn (niet zeker dus , zal je moeten nameten) dat de vorige eigenaar de licht schakelaar regelrecht op de accu heeft gezet , zonder de gele draad daar af te koppelen ( ik noem maar een voorbeeld)
CDI is het niet, die zit aan de andere kant van het frame.je eerste foto is de connectie om de ECU uit te lezen (en te programmeren).
die tweede foto durf ik niet te zeggen vaarvoor die dient, een CDI lijkt mij sterk
Ik heb ze eens gevolgd, maar ze verdwijnen in de kabelboom. En op het circuit diagram staat het ook niet op.het alarm? denk het ook niet
https://www.lasourisscooters.nl/onderdelen/alarm/scooter-alarm
ECU is het ook niet...
weet je waar die draadjes heen gaan?