Chemical ICE Project

@ Nicoz: Thnx :) Als wij samen aan de gang gaan komt alles goed toch :p

En was vandaag verder gegaan met polyesteren van een aantal dingen, voorkap zit nu dicht moet ik alleen nog plamuren en afwerken... Monoseat was echter minder succes :p Maar dit meer omdat ik met erg grof piepschuim werkte voor de basis en hier niet echt de goede vorm uit kreeg, morgen ga ik met Pur schuim aan de slag :D Hopelijk gaat het dan iets fijner waar ik wel vanuit ga, maar post z.s.m. foto's!

Vast ff kleine preview @ voorkap... maar hier heb ik nog genoeg werk aan :D
voorkap.jpg

kap2.jpg

Owja, Tip..trek die hele kap over met kunstofplamuur en schuur het met zo'n kurkblok en korrel 80 in model en daarna wat fijner...

Zo krijg je die bolling helemaal perfect...en de spuiter vind het fijner omdat je nu niet het risico hebt dat de lak erdoor trekt.

kom voortzo een keer langs. gaan we zip sp vork erin fixen :p . en gooi dan maar die nieuwe metrakit schijf van voor maar weg of geef maar aan mij :).

ps. ik heb hier nog wat oud kapwerk miss kun jij er wat mee om te verwerken in je andere kappen?

Ja zip sp vork heb ik inderdaad over nagedacht Nicoz, maar k zit er een beetje mee dat ik al een metrakit schijf heb die er dan nie meer zonder aanpassingen op past.. + dat ik dan weer een as/naaf moet laten draaien en een andere velg moet hebben... Daarom leek een Malossi vorkje me een betere oplossing :)
Maar over dat kapwerk gesproken dat is wel een goed ideetje.. je komt vd week maar weer eens een keer langs dan kijken we samen wel ff okej :)

Zo weer ff klein tussendoortje... had met piepschuim vast grof een malletje gemaakt voor monoseat maar dit werkte niet helemaal zoals ik wilde :P... Kreeg de vorm er ook niet echt lekker uit.. maar zo is vast een beetje in grote lijnen te zien wat ik van plan ben! Vanavond brengt mijn pa Pur schuim mee van zijn werk en dan ga ik pas echt een definitieve vorm maken!

mono1.jpg

mono2.jpg

(word btw nog wel stukkie lager als wat ie nu is ;))

Last edited:
heb strax een nieuwe mal gemaakt voor monoseat... heel andere vorm als hierboven! Maar zag er stuk beter uit, post z.s.m. Foto's :)

Erg geile set-up!! Al iets bekend over keuze van de uitlaat: fabrieks of op specificaties?

Over uiterlijk dacht ik eerst aan een Remi(Chezzmo)-replica door die wheeliebar, maar je stelt me gerust :)

Suc6 ermee! Later Ron

Heb afgelopen week al contact gehad met een 2-takt Tunings bedrijf die voor mij wel een uitlaat op specificaties zou willen maken, dus waarschijnlijk laat ik daar mijn uitlaat maken. Heb al enkele foto's gezien van uitlaten die door hun gemaakt zijn voor 2takt race motoren en dat zag er allemaal erg netjes uit, maar dit zegt natuurlijk niets over de prestaties! Maar daar kom ik pas achter als ik hem heb, en getest heb natuurlijk :)

Zo stond hij er aan het begin van de week bij:

total1.jpg

Nu heb ik eindelijk een goede vorm gevonden voor mijn monoseat (nog niet op deze foto) En ook heb ik het beenschild al dichtgepolyesterd en geplamuurd...!

Runner vork ja, maar is maar tijdelijk tot ik Malossi vork erin knal :) Maar dat duurt nog ff omdat ik eerst scoot motorisch helemaal in orde wil hebben

Back