Ja. ongeveer zal die 70 a 80 lopen met wat betere afstellingen denk ik 90 ook wel.
Hoi,
Ik heb afgelopen week mijn varion ring verwijderd mijn scooter loopt nu 62 op de teller, we spreken over een sym orbit II. Ik vraag me af of het vervangen van de 45 km/u cdi met een onbegrensde cdi veel verschil zal uitmaken. Kan iemand mij hierbij helpen?
De hoofdbegrenser op 4takt is juist de cdi..
Ja. ongeveer zal die 70 a 80 lopen met wat betere afstellingen denk ik 90 ook wel.
Dit is juist en zeker van belang bij een Sym.
65/67 @ de teller is zeker wel haalbaar.
Ander variotje doet al wonderen wat dat betreft.
Heeft men euro's zat, kan men nog een 65cc cilinder en een andere nokkenas kiezen.
Hierdoor loopt het ongeveer 72/75 @ de teller.
In werkelijkheid is dit een stuk minder wat ongeveer tussen de 62/65 echte km's is!
@ Giodam, Sym is niet te vergelijken met Piaggio en/of Vespa wat dat betreft.
Zelfs de oude Chinese (kloon) motorblokken lopen/rijden vele malen sneller/harder dan Sym.
Bovendien is Pia/Vespa op een hoger toerental begrenst als Sym en andere Aziaten.
Maar 80/90 Km is natuurlijk niet haalbaar op een Sym.
(wel met de oude 139QMB (kloon) blok maar niet met het nieuwe Sym 1(XS)P137QMA motorblok)
Belangrijk in deze is, dat het toerental (rpm) binnen de perken wordt gehouden en er geen overtoeren (verlies van vermogen) plaats vinden!
Is de Orbit uit het filmpje wel een 4-takt?
Groet,
Maar de vraag is hoe je deze ontgrensd..Dat is 75km/u op de teller...
Volgens die gozer heeft hij een ontgrensde cdi gebruikt en 9 grams rollers.
Is er dan een 2t van een Sym Orbit 2?
Goede vraag, ook mijn vraag, ik kan het niet horen.
Voor sym is er geen andere nokkenas.
Is er dan een 2t van een Sym Orbit 2?
Vraagje, waar zit de cdi van een sym orbit 2 4 takt?Hoi,
Ik heb afgelopen week mijn varion ring verwijderd mijn scooter loopt nu 62 op de teller, we spreken over een sym orbit II. Ik vraag me af of het vervangen van de 45 km/u cdi met een onbegrensde cdi veel verschil zal uitmaken. Kan iemand mij hierbij helpen?