CDI Vervangen met onbegrensde

Tristan18

New Member
Hoi,

Ik heb afgelopen week mijn varion ring verwijderd mijn scooter loopt nu 62 op de teller, we spreken over een sym orbit II. Ik vraag me af of het vervangen van de 45 km/u cdi met een onbegrensde cdi veel verschil zal uitmaken. Kan iemand mij hierbij helpen?
 
Advertisement - register to remove this

Hoi,

Ik heb afgelopen week mijn varion ring verwijderd mijn scooter loopt nu 62 op de teller, we spreken over een sym orbit II. Ik vraag me af of het vervangen van de 45 km/u cdi met een onbegrensde cdi veel verschil zal uitmaken. Kan iemand mij hierbij helpen?

Waarschijnlijk kan ie de 65 zeker halen.. Misschien met een iets andere afstelling 2 km harder? Geen idee wat het effect is, misschien win je alleen wat trekkracht.
Als ik kijk naar andere scooters met onbegrensde cdi (nooit helemaal ontgrenst, denk maar aan een grijze stekker) kunnen die wel de 70 kmu halen met een malossi vario.

Edit:

Deze CDI bijvoorbeeld wordt veel gebruikt voor begrenzers, je kan deze doorzagen en een schakelaar tussen zetten.
Ik weet niet of deze stekker ook op een Sym Orbit 2 past dat moet je zelf even gaan kijken.

Edit (2):
Ik heb deze CDI nooit gebruikt, wel de andere versie voor piaggio blokken.
 
De hoofdbegrenser op 4takt is juist de cdi..

Dit is juist en zeker van belang bij een Sym.
65/67 @ de teller is zeker wel haalbaar.

Ander variotje doet al wonderen wat dat betreft.
Heeft men euro's zat, kan men nog een 65cc cilinder en een andere nokkenas kiezen.
Hierdoor loopt het ongeveer 72/75 @ de teller.
In werkelijkheid is dit een stuk minder wat ongeveer tussen de 62/65 echte km's is!

@ Giodam, Sym is niet te vergelijken met Piaggio en/of Vespa wat dat betreft.
Zelfs de oude Chinese (kloon) motorblokken lopen/rijden vele malen sneller/harder dan Sym.

Bovendien is Pia/Vespa op een hoger toerental begrenst als Sym en andere Aziaten.
Maar 80/90 Km is natuurlijk niet haalbaar op een Sym.
(wel met de oude 139QMB (kloon) blok maar niet met het nieuwe Sym 1(XS)P137QMA motorblok)
Belangrijk in deze is, dat het toerental (rpm) binnen de perken wordt gehouden en er geen overtoeren (verlies van vermogen) plaats vinden!
 
Last edited:
Ja. ongeveer zal die 70 a 80 lopen met wat betere afstellingen denk ik 90 ook wel.

Daar hoef je niet op te rekenen die 90km/u. Die ga je niet halen.

Of inderdaad een grotere cilinder want bij een 4takt 49,9cc is verder niet veel te halen. Maar dan nog lijkt het me sterk dat die 90 zal lopen.

Ik heb een orbit 1 49,9cc gehad en samen met een monteur het maximale eruit weten te halen. (Althans volgens hem een mij) 80km/u op de teller. Gps zal iets van 70/72 zijn. Maar dat was het ook. Van rolletje tot vario tot koppeling, enz.

Een 2 takt is een ander verhaal.

Ik had een 70cc aerox met warmtegraat 9 bougie Top was 110km/u
Maar daar waren geen grote aanpassingen voor nodig!

Overigens reed die ongeveer 80km/u met een warmtegraat 8 bougie.

Wat is je setup eigenlijk?
 
Dit is juist en zeker van belang bij een Sym.
65/67 @ de teller is zeker wel haalbaar.

Ander variotje doet al wonderen wat dat betreft.
Heeft men euro's zat, kan men nog een 65cc cilinder en een andere nokkenas kiezen.
Hierdoor loopt het ongeveer 72/75 @ de teller.
In werkelijkheid is dit een stuk minder wat ongeveer tussen de 62/65 echte km's is!

@ Giodam, Sym is niet te vergelijken met Piaggio en/of Vespa wat dat betreft.
Zelfs de oude Chinese (kloon) motorblokken lopen/rijden vele malen sneller/harder dan Sym.

Bovendien is Pia/Vespa op een hoger toerental begrenst als Sym en andere Aziaten.
Maar 80/90 Km is natuurlijk niet haalbaar op een Sym.
(wel met de oude 139QMB (kloon) blok maar niet met het nieuwe Sym 1(XS)P137QMA motorblok)
Belangrijk in deze is, dat het toerental (rpm) binnen de perken wordt gehouden en er geen overtoeren (verlies van vermogen) plaats vinden!

Voor sym is er geen andere nokkenas.. Er is wel een vario en een cylinder voor.. Of dat nou werkelijk de moeite is.. Sym is gewoon lastig op te voeren omdat er amper opvoer onderdelen voor te krijgen is.
 
Ik heb ook een Orbit 2 2014 bromscooter, onbegrensd, loopt nu nog 62 GPS, morgen gaat er een nieuwe koppeling in en mogelijk wat andere rolletjes..66 is echt max denk ik.
GPS, dus op teller 70,
En dan mag ik geluk hebben.

Wil je sneller dan wordt t idd zoals meerdere zeggen een andere cilinder en zo.
Ik had ook mooie dromen.

Ik stond zo, en een hoop geld lichter, en met de beide benen weer op de grond.
 
Maar zit er bij Sym dan andere begrenzers dan de CDI? Want weet iemand hoe hard de Sym Orbit 2 gaat uit fabriek??

Edit:
Ik heb een paar filmpjes gevonden uit Turkije dat de Sym Orbit 2 uit fabriek gewoon 80kmu haalt, klopt dit of zijn er nog bepaalde dingen aan veranderd daarvoor?
 
Last edited:


Volgens deze site niet? Staat nergens een 2-takt.
Ik quote:
De SYM Orbit II wordt geleverd met 50cc 4-takt motor die je nooit in de steek laat. De scooter wordt geleverd met hoog zadel en een breed steunvlak voor de voeten. Dit zorgt voor unieke en comfortabele rijpositie. Daarnaast heeft de Orbit II opbergruimte onder de buddyseat is deze scooter uitgerust met schijfrem bij het voorwiel voor extra remvermogen. De SYM Orbit II is tevens uit te breiden met vele accessoires om zo nog meer jouw persoonlijke stijl aan deze scooter te geven.
 
Voor sym is er geen andere nokkenas.

Die is er wel, maar deze past alleen op bouwjaar < 2009.
Van NCY, past ook op Sym Fiddle en Kymco.

Is er dan een 2t van een Sym Orbit 2?

Ja, er is een Orbit II 2 takt op de markt...


Aangezien de TS info achterwege laat en ook niet meer reageert, lijkt het me verder vrij nutteloos om hier op door te gaan.
 
Hoi,

Ik heb afgelopen week mijn varion ring verwijderd mijn scooter loopt nu 62 op de teller, we spreken over een sym orbit II. Ik vraag me af of het vervangen van de 45 km/u cdi met een onbegrensde cdi veel verschil zal uitmaken. Kan iemand mij hierbij helpen?
Vraagje, waar zit de cdi van een sym orbit 2 4 takt?
 
Back
Top