Piaggio zip houdt in na nieuwe CDI

StenB

Member
Beste leden,

(Piaggio zip 2007 brom, km stand 7500 (klopt 99% zeker van niet)

4 dagen geleden reed ik naar werk totdat mijn scooter opeens uitviel bij een stoplicht. Ik probeerde hem op de stoep even aan de praat te krijgen, helaas zonder goed resultaat. Gelukkig was de scooterzaak op loopafstand en hebben ze mijn cdi vervangen voor een standaard Ducati CDI (denk ik). Ik had dus een kapotte CDI en deze was doorgezaagd. Toen ik de scooter weg reed van de zaak hield de scooter heel erg in en haperde heel erg. Hij haalde niet eens de 40km/h. Ze zeiden 2 CDI's geprobeerd te hebben. Maar steeds met dezelfde uitkomst. De dag daarna ben ik terug gereden en heb ik gevraagd of ik een (niet doorgezaagde) CDI mocht proberen. Met deze CDI rijdt mijn scooter echt als een raket en haalt 60km/h op de gps met varioring. Ik wil namelijk 54km/h maximaal aangezien ik niet zit te wachten op een wok. Ik ben dus eigenlijk niet tevreden met deze CDI en wil graag het probleem oplossen met een standaard CDI.

Even kort samengevat:
Scooter rijdt alleen goed met onbegrensde cdi. Met standaard CDI hapert en stottert hij veel.

Deze cdi zit er nu in (https://scooterproducten.com/ducati-cdi-onbegrensd-piaggio)

Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen om dit op te lossen. Alvast bedankt!
 
Advertisement - register to remove this

Merk je dat de scooter snel in het begrensd toeren gebied komt? Zoja dan zou je even moeten kijken hoeveel gram rollen er in zitten. Aan de hand van jou uitleg krijg ik het idee dat de rollen te licht zijn en dus te snel in de toerenbegrenzer komt.
 
Merk je dat de scooter snel in het begrensd toeren gebied komt? Zoja dan zou je even moeten kijken hoeveel gram rollen er in zitten. Aan de hand van jou uitleg krijg ik het idee dat de rollen te licht zijn en dus te snel in de toerenbegrenzer komt.
Als het goed is heb ik 8 gram rolletjes, dit zou niet zo erg moeten zijn aangezien dit (bijna) standaard is toch?
 
Dan zou je toch zeggen dat de scooter te snel op toeren komt. Ik zou toch even de rollen controleren en daarnaast ook de v-snaar. Als het carterdeksel eraf is moet de snaar bij de koppelingspoulies (rechts) nagenoeg helemaal bovenin zitten. Daarnaast moet de snaar strak staan.
 
Dan zou je toch zeggen dat de scooter te snel op toeren komt. Ik zou toch even de rollen controleren en daarnaast ook de v-snaar. Als het carterdeksel eraf is moet de snaar bij de koppelingspoulies (rechts) nagenoeg helemaal bovenin zitten. Daarnaast moet de snaar strak staan.
Snaar had ik laten vervangen teglijk met de cdi. Rollen controleren als in gewicht of slijtage?
 
Gewicht en even kijken of de lengte van de snaar de juiste is. Tenzij dit probleem al was voordat je de snaar hebt laten vervangen.
 
Back
Top