De bedrading is gewoon goed zie daar niks raarsDoor die CDI uit te wisselen heb je aan de draadboom gerommeld.
Controleer de draadboomconnector van de cdi en de weggaande draden.
Met spoel bedoel je die stator?Ik zit toch te denken dat het je spoel kan zijn. Ik heb er 2 versleten in 1 dag. Splinternieuwe.
De reden was dat de schroeven te lang waren, waarmee de ventilator op de vliegwiel word vast geschroeft! Dus zonder dat te weten heb ik 2 x een nieuw spoel "verklooit. En dus weer geen vonk.
De tip kreeg ik van mede forum leden.
Dus ik zou daar een ff naar kijken. Vooral omdat je zegt "weer geen vonk"
Heb jou post gezien maar heb mijn stator al bekeken omdat ik dacht dat er mischien een draadje kapot was gegaan.Met spoel bedoel je die stator?
Zou toch niet best zijn heb hem nog geen 1 keer gebruikt
Schroeven zijn gewoon origineel niet te lang.En de schroeven niet te lang? Ja ik noem dat spoel, dynamo,stator, maar ik bedoel die waar 6 of 8 of...X aantal koperen spoeltjes op zitten waarvan er meestal 1 of meerdere geïsoleerd zijn.
Ik denk dat we het over hetzelfde hebben.
Schroeven zijn gewoon origineel niet te lang.
Heb die stator ook gecheckt en is gewoon goed.
Denk echt dat de cdi stuk is.
Mijn oude cdi is stuk heb die vervangen voor deze.Ok als ze maar niet door het vliegwiel gaan.
Pak je oude cdi om te testen. Misschien dan?
Ik weet niet precies welk type ik heb hij komt uit 2005.Welke Ludix (7 varianten) heb je dan in je bezit?
Het lijkt er nu sterk op dat de condensator in de CDI de aangevoerde spanning, welke hij op hoort te slaan niet goed weg mee weet.
M.a.w., condensator slaat door/kapot en daardoor heb je geen aanvoer naar de bobine en bougie.
Dus ook geen vonk!
En wat staat er precies op de CDI?
Is dit een langwerpig blokje met het Peugeot leeuwtje...., of is dit een ACPH unit van Dell'ortho of Bosch?
En heb je het e.e.a. doorgemeten binnen dit circuit?
Zo ja, wat waren dan de waardes?
Volgens die site waar ik de onderdelen heb besteld had ik ook een verkeerde bobine besteld en dat die hem mischien stuk heeft gemaakt.Welke Ludix (7 varianten) heb je dan in je bezit?
Het lijkt er nu sterk op dat de condensator in de CDI de aangevoerde spanning, welke hij op hoort te slaan niet goed weg mee weet.
M.a.w., condensator slaat door/kapot en daardoor heb je geen aanvoer naar de bobine en bougie.
Dus ook geen vonk!
En wat staat er precies op de CDI?
Is dit een langwerpig blokje met het Peugeot leeuwtje...., of is dit een ACPH unit van Dell'ortho of Bosch?
En heb je het e.e.a. doorgemeten binnen dit circuit?
Zo ja, wat waren dan de waardes?
Heb gewoon een bobine besteld voor een peugeot en lijkt ook precies hetzelfde als mijn orginele.Ligt eraan welke bobine je dan besteld heb.. Weet namelijk dat die van de Gy6 chinese scooters ook gewoon passen en werken.
Wat het probleem ook kan verklaren dat je geen vonk krijg is dat de bougie kabel intern misschien uitgelubberd / door gedraait is en slecht contact maakt.. Als je genoeg bougie kabel lengte hebt.. De dop eraf draaien en een stukje van de kabel eraf halen en als je weer schoon goed draad hebt de dop weer goed erop draaien. Voor de rest eens wat stekkers inspuiten met contact spray.. Misschien stekkers die geoxideerd zijn.
Anders raad ik eens aan om het vliegwiel eraf te halen en de binnenkant goed te reinigen. En ook even goed te inspecteren.
Ik weet dat er bij peugeot vaak een hoop fijn zand achter het vliegwiel verdwijnt.. Ook kan je eens de contacten op de stator wat schoonschuren van de roest die erop zit. En de magneten in het vliegwiel.. Daar kan ook een hoop roest op zitten. En word het contact slechter door.
Welke bedrading zou mijn cdi kunnen slopen?Als hij dat lange zwarte cdi blokje met leeuw heeft, dan is het oliepomp aanstuur ding gescheiden van de rest.. Dus dat zal ook niks van doen hebben waarom de cdi zo vaak klapt.
Misschien eerder slechte bedrading ?
Welke bedrading zou mijn cdi kunnen slopen?