cdi vast gelijmd

morrisjager

New Member
hai, ik heb net een nieuwe cdi gekocht voor mijn vespa s 4t.
alleen zit de bougie kabel vast gelijmd in de aansluiting van de cdi
weet iemand of ik hem er desnoods af kan knippen en dan de gelijmde restanten er uit kan halen of of dat niet kan?

gr Morris
 
Advertisement - register to remove this

Je bedoelt waar de groene punt zit? Is het niet gewoon wat roestig van binnen waardoor het klem zit of zie je echt lijm om de kabel? Zie je geen lijm, dan wat penetratie / kruipolie en een aantal uren laten werken. Rubber kan wel flink verrot zijn waardoor het vastgekoekt is, maar afknippen en er uit wurmen kan natuurlijk ook als je voorzichtig bent.

PS: WD40 maakt rubbers soepel, dus is wellicht eerste keus om lekker in te spuiten een aantal keer over 24 uur heen. Probeer gewoon een zeer dun pennetje of spijkertje er tussen te krijgen waar je bij naar binnen kunt spuiten.

Edit: eerder bericht verwijdert en keek naar de verkeerde CDi
 

Attachments

  • Schermafbeelding 2024-03-17 180032.png
    Schermafbeelding 2024-03-17 180032.png
    210.5 KB · Views: 3
Last edited:
Je bedoelt waar de groene punt zit? Is het niet gewoon wat roestig van binnen waardoor het klem zit of zie je echt lijm om de kabel? Zie je geen lijm, dan wat penetratie / kruipolie en een aantal uren laten werken. Rubber kan wel flink verrot zijn waardoor het vastgekoekt is, maar afknippen en er uit wurmen kan natuurlijk ook als je voorzichtig bent.

PS: WD40 maakt rubbers soepel, dus is wellicht eerste keus om lekker in te spuiten een aantal keer over 24 uur heen. Probeer gewoon een zeer dun pennetje of spijkertje er tussen te krijgen waar je bij naar binnen kunt spuiten.

Edit: eerder bericht verwijdert en keek naar de verkeerde CDi
Oké helemaal goed ga ik proberen, bedankt!
Post automatically merged:

Bougie kabel kan je er uit draaien , dat zit (origineel niet gelijmd ). Linksom draaien .
Oh oké ik zie allemaal lijm resten… heb met een dunne schroevendraaier er tussen geprobeerd te komen maar de kabel beschadigd daar wel mee en komt aan het uiteinde helemaal niet los.
 
Back
Top