CDI gaat kapot

bentebron

New Member
Hallo,

Mijn CDI is kapot gegaan dus had een nieuwe gekocht en daar is die een keer mee gestart en was weer kapot. Zou dat kunnen liggen aan dat het kabeltje op de foto een klein stukje open is gegaan?
 

Attachments

  • 3EADCFE3-A26B-4AD2-85DC-C1F6DF0C2A9F.jpeg
    3EADCFE3-A26B-4AD2-85DC-C1F6DF0C2A9F.jpeg
    84.4 KB · Views: 24
Advertisement - register to remove this

Kijk eerst of je cdi's het uberhaupt doen, misschien ligt het ergens anders aan!
Als je een andere scooter van dezelfde merk in beschikking hebt, zou ik het daar ook proberen met de cdi's
Heb ik bij de vorige CDI die kapot ging gedaan. Bij deze nog niet maar ga der vanuit dat nu weer de CDI zal zijn
 
De kabel die beschadigd is, is de kabeldie naar de pickupspoel loopt.
In principe kan hier niks mee gebeuren tenzij deze kortsluiting zou maken met een andere draad waar een hogere spanning zou op staan.
Ik denk daarbij bijvoorbeeld aan de plus-pool van de accu of laadspanning van de cdi vanuit je stator.

Weet je zeker dat de cdi defect is want als deze kabel tegen een stukje metaal heeft aangelegen of de min-pool van de accu,krijgt de cdi geen signaal meer van de puickupspoel om te ontsteken en zal je dus ook geen vonk hebben.

Verder klopt de elektrode afstand van je bougie, gebruik je de voorgeschreven bougie, bougiekabel en bougiedop die de fabrikant voorschrijft?
 
Back
Top