Originally posted by Sjoerd
Ik denk dat dat dan komt omdat het nu eenmaal 200 keer per minuut gebeurd, anders zou ik het ook zo 1,2,3 niet weten...
Die laatste alinea, ja ik dacht al dat het niet zo duidelijk zou zijn, was moeilijk onder woorden te brengen, nog een keer:
Ik dacht te hebben gelezen dat jij vond dat bij TO de druk niet veel zakte, jij verwachte dat hij totaal wegviel.
klopt
Ik denk dus dat dat niet zo is. Neem bv die laatste grafiek. Begin bij 0 graden, je ziet dat de druk oploopt tot 1,43 bar oid. Dan gaan de transfers open (ja dit klopt dus niet helemaal, laten we even buiten beschouwing) en zou volgens jou de druk weg moeten vallen.
Nee, dit klopt helemaal nietwant bij +- 1.34 bar (bij 115 graden) gingen de spoelers open, en bij 135 graden behaald hij de top (1.43)
Ik denk dat dan de druk blijft, het wordt alleen meer volume, dus daarom zakt je druk.
de druk zakt dus niet, die gaat nog omhoog
Nu pak je dus de verbrandingskamer ook mee. Dus zal het mengsel daar ook in moeten komen. En dat extra volume in je verbrandingskamer is precies evenveel, als wat hij opbouwt wanneer hij vanaf 0 naar 135 graden toe loopt. Dat is dus wat hij zakt in de grafiek. Is heel logisch.
dit snap ik echt niet
Nu ik je post beter bekijk, zie ik dat je dit ook doorhebt, maar dat je er vooral me zat hoe het kwam dat hij nog doorliep.
idd, ik snap er niet veel van dat ie nog doorloopt, ik denk dat de druk in de cilinder dan nog hoger is dan in het carter. Maar de zuiger gaat wel tegerlijker tijd omlaag, dus de carterdruk wordt wel hoger, en de druk in de cilinder wordt lager omdat de verbrande gassen eruit stromen. op een gegeven moment is dus de carterdruk sterker dan de druk dan de cillinder en stroomt het verse mengsel in de cilinder