Carterdruk

JohanS

Well-Known Member
oi,

Ik had ff een vraagje. Als je je carterdruk nou heel erg omhoog haalt, dan krijg je een veel groter mengselverlies, er gaat veel mengsel je uitlaat in (hoge sigma). Maar maakt dit nou uit? want in principe is alleen wat mengsel tijdelijk misplaatst, maar dat komt later weer terug je cilinder in.
Of moet je nou juist zorgen dat er zo weinig mogelijk mengsel je uitlaat in gaat?
ik hoor et van jullie, greez, johan
 
Advertisement - register to remove this

Als je carterdruk echt extreem hoog is zal dit je zuiger wat afremmen bij zijn reis van tdp -> bdp door de hoge druk.
Tevens lijkt me zoveel mengsel in je uitlaat ook niet al te goed, omdat dit mengsel "koud" is en daardoor het geheel laagtoeriger maakt. Dat er wat mengsel in je uitlaat komt is normaal, maar zoals met alles is teveel niet goed:) Het lijkt mij dat ej ernaar meot streven het zo voor elkaar te krijgen dat het mengsel wat de uitlaat inkomt ook weer door de drukgolf de cilinder in verdwijnd, daardoor heb je geen vermogensverlies door hergebruik van al ontbrand mengsel en je verspilt geen mengsel/hebt geen te hoge carterdruk. Denk iig niet dat je er winst uithaalt, hoogstens hetzelfde resultaat met een hoger verbruik:)
Zo, dit is mijn opinie, correct me if im wrong:)
 
mijn vraag is :
is het erg dat er veel mengsel tijdelijk is misplaatst. want met een hogere carterdruk zal meer verlies krijgen, maar als dit ook nog terug in de cilinder komt heb je ws. wel een hogere vulling.
of moet je nou juist vermijden dat er veel de uitlaat in gaat??
 
Tevens lijkt me zoveel mengsel in je uitlaat ook niet al te goed, omdat dit mengsel "koud" is en daardoor het geheel laagtoeriger maakt. Dat er wat mengsel in je uitlaat komt is normaal, maar zoals met alles is teveel niet goed Het lijkt mij dat ej ernaar meot streven het zo voor elkaar te krijgen dat het mengsel wat de uitlaat inkomt ook weer door de drukgolf de cilinder in verdwijnd, daardoor heb je geen vermogensverlies door hergebruik van al ontbrand mengsel en je verspilt geen mengsel/hebt geen te hoge carterdruk

Wat staat hier nou?
Lijkt me toch echt antwoord op je vraag. :)
 
Dat koud maakt ook wel weer een hogere vullingsgraad mogelijk, theoretisch. Denk niet dat het iets meer "koude" mengsel nu zon verschil gaat maken in een loeihete ijzer pijp. Het is lastig te bepalen wanneer het beetje extra carterdruk zijn werkt doet natuurlijk. Misschien worden door de hogere carterdruk wel meer verbrandingsgassen verwijderd uit de cilinder. Misschien dit, misschien dat.. Testen :)
 
Back
Top