R ruudje_1 Well-Known Member 31 October 2006 #1 Jongens een vraagje? Wie heeft een idee wat de carterdruk is op moment van de arbeidsslag? Wil graag weten met wat voor kracht cq druk(bar) het menbraam dicht wordt gedrukt. alle ideeen zijn welkom. Ruudje
Jongens een vraagje? Wie heeft een idee wat de carterdruk is op moment van de arbeidsslag? Wil graag weten met wat voor kracht cq druk(bar) het menbraam dicht wordt gedrukt. alle ideeen zijn welkom. Ruudje
R ruudje_1 Well-Known Member 31 October 2006 #3 Johan... said: Om je een indicatie te geven: Click to expand... Johan als ik het goed zie heb je dus ongeveer 1,5 bar onder je menbraam?
Johan... said: Om je een indicatie te geven: Click to expand... Johan als ik het goed zie heb je dus ongeveer 1,5 bar onder je menbraam?
EGT Well-Known Member 31 October 2006 #4 Nee, je hebt bij de piek carterdruk, een druk verschil van ongeveer 1.44-1.0 = 0,44 bar... Een paar krukasgraden later is het druk verschil iets hoger, dus reken op een druk van 0,5 bar op de membraankleppen.
Nee, je hebt bij de piek carterdruk, een druk verschil van ongeveer 1.44-1.0 = 0,44 bar... Een paar krukasgraden later is het druk verschil iets hoger, dus reken op een druk van 0,5 bar op de membraankleppen.
R ruudje_1 Well-Known Member 31 October 2006 #5 EGT said: Nee, je hebt bij de piek carterdruk, een druk verschil van ongeveer 1.44-1.0 = 0,44 bar... Een paar krukasgraden later is het druk verschil iets hoger, dus reken op een druk van 0,5 bar op de membraankleppen. Click to expand... en met want voor cillinder enzo wat dat hoeveel pk's ongeveer?? want 50 lijkt mij minder te geven dan 70cc bedank alvast ruudje
EGT said: Nee, je hebt bij de piek carterdruk, een druk verschil van ongeveer 1.44-1.0 = 0,44 bar... Een paar krukasgraden later is het druk verschil iets hoger, dus reken op een druk van 0,5 bar op de membraankleppen. Click to expand... en met want voor cillinder enzo wat dat hoeveel pk's ongeveer?? want 50 lijkt mij minder te geven dan 70cc bedank alvast ruudje
Ronnie Well-Known Member 31 October 2006 #6 Hoe heb je dat gemeten Johan als ik vragen mag? Erg interessant
Aerox-Evo70 No Title 31 October 2006 #7 heeft johan dat gemeten, of heeft ie figuur .18 uit een boek ?
JohnB ik bedoel maar 1 November 2006 #8 dat plaatje heeft hij al eens eerder gepost. Hij heeft veel meer van dat soort dingen in diezelfde map staan.
dat plaatje heeft hij al eens eerder gepost. Hij heeft veel meer van dat soort dingen in diezelfde map staan.
ABT Boers Engineering 1 November 2006 #9 ruudje_1 said: en met want voor cillinder enzo wat dat hoeveel pk's ongeveer?? want 50 lijkt mij minder te geven dan 70cc bedank alvast ruudje Click to expand... TZ250 van '91 is het als ik het goed heb
ruudje_1 said: en met want voor cillinder enzo wat dat hoeveel pk's ongeveer?? want 50 lijkt mij minder te geven dan 70cc bedank alvast ruudje Click to expand... TZ250 van '91 is het als ik het goed heb
J Johan... Retired tuner 2 November 2006 #10 Plaatje heb ik gewoon uit een artikel waarbij verschillende uitlaten worden getest. Dit soort grafieken zijn onmisbaar voor het echt snappen van de werking van de tweetakt motor.
Plaatje heb ik gewoon uit een artikel waarbij verschillende uitlaten worden getest. Dit soort grafieken zijn onmisbaar voor het echt snappen van de werking van de tweetakt motor.
J Johan... Retired tuner 2 November 2006 #11 ABT said: TZ250 van '91 is het als ik het goed heb Click to expand... Heb je nog wat aan die artikelen gehad of liggen ze in de hoek?
ABT said: TZ250 van '91 is het als ik het goed heb Click to expand... Heb je nog wat aan die artikelen gehad of liggen ze in de hoek?
ABT Boers Engineering 2 November 2006 #12 Johan... said: Heb je nog wat aan die artikelen gehad of liggen ze in de hoek? Click to expand... Leuk om een keer door te lezen, maar het meeste was al bekend. Dat idee van die uitlatentest bijvoorbeeld gebruikten we al langer.
Johan... said: Heb je nog wat aan die artikelen gehad of liggen ze in de hoek? Click to expand... Leuk om een keer door te lezen, maar het meeste was al bekend. Dat idee van die uitlatentest bijvoorbeeld gebruikten we al langer.