Carter kapot - Piaggio zip iget 2021

Shturka

New Member
Hallo allemaal,

ik ben hier om hulp te vragen. Ik ben nieuw hierin. Ik heb 3 mand geleden een tweedehands Piaggio zip iget 80CC gekocht bij een winkel die dit doet. Sinds ik hem heb gekocht, zijn er veel dingen kapot gegaan, etc. Gisteren bracht ik de scooter om iets simpels te repareren in het carter. Toen hij heb het opende, belde mijn monteur me. Hij vertelde me dat op de plek waar een tandwiel zit, het versleten is en dat er niets aan gedaan kan worden. Dit is zijn diagnose:

Aszitting secondaire vertanding in carter versleten, olie die eruit kwam had geen aluminium dus dit probleem was al veel eerder


Zitting bus middenbok in carter versleten, dus staat nooit goed op zijn middenbok Enigste oplossing is een nieuw/goed carter

Kan ik iets doen?

Dank je wel
 

Attachments

  • IMG_2534.jpeg
    IMG_2534.jpeg
    207 KB · Views: 25
Advertisement - register to remove this

Lijkt me dat je na 3 maanden toch nog wel iets van garantie mag verwachten , sinds er veel dingen kapot gegaan zijn , en nu dit weer , wat zo blijkt al langer speelt .
 
Lijkt me dat je na 3 maanden toch nog wel iets van garantie mag verwachten , sinds er veel dingen kapot gegaan zijn , en nu dit weer , wat zo blijkt al langer speelt
Ja maar, Zij zeg ik heb geen garantie want is een 80cc maar ik heb gelezen je heb ook legal garantie in Nederlands
 
Maar zij hebben hem toch als 80 cc verkocht , en heb je daar toen afspraken over gemaakt , dat je hem zonder enige vorm van garantie koopt?
En wie heeft de rest van die kapotte dingen gerepareerd , en betaald ?
 
Maar zij hebben hem toch als 80 cc verkocht , en heb je daar toen afspraken over gemaakt , dat je hem zonder enige vorm van garantie koopt?
En wie heeft de rest van die kapotte dingen gerepareerd , en betaald ?
Ik repareer de meeste dingen met een monteur, maar deze vertelde me dat het niet gerepareerd kon worden
 
Ik repareer de meeste dingen met een monteur, maar deze vertelde me dat het niet gerepareerd kon worden
Alles is te repareren. Maar als jij zelf met een monteurtje aan het beunen bent geweest dan zou ik als bedrijf zijnde ook mn handen er af trekken. Had je alles daar laten maken was het een ander verhaal.
 
Beetje onduidelijk verhaal, Ineerste instantie zeg je, je ebt hem als 80cc gekocht bij die zaak die ook beweert dat hij niet meer te repareren is en er een nieuw carter onder moet.

Dan zeg je:
Ik repareer de meeste dingen met een monteur, maar deze vertelde me dat het niet gerepareerd kon worden

Wat is de verhouding van die "een monteur" met de scooterzaak waarbij je hem gekocht hebt?
Of is er geen en heb je die scooter gekocht bij een scooterzaak en toen bij problemen met de overbrenging willen repareren bij een andere zaak/monteur die tot bovenstaande gequote conclusie kwam?
 
Beetje onduidelijk verhaal, Ineerste instantie zeg je, je ebt hem als 80cc gekocht bij die zaak die ook beweert dat hij niet meer te repareren is en er een nieuw carter onder moet.

Dan zeg je:


Wat is de verhouding van die "een monteur" met de scooterzaak waarbij je hem gekocht hebt?
Of is er geen en heb je die scooter gekocht bij een scooterzaak en toen bij problemen met de overbrenging willen repareren bij een andere zaak/monteur die tot bovenstaande gequote conclusie kwam?
Ik heb de scooter in andere winkel gekoop, maar de winkel is 60km want mijn thuis, dus ik ga altijd naar deze monteur in mijn stad
 


Write your reply...
Back
Top