Carter gilera runner

Ziprules

New Member
Goedeavond,

Enige tijd geleden een scooter gekocht voor me oudste zoon. Was verschrikkelijk aan gebeund door de vorige eigenaar . Veel verschillende gerepareerd vervangen enzovoort. Nu bleef bij het carterdeksel geratel te komen. Bleek dat de moer van de krukas al redelijk weg was gesleten. Startronsel vervangen en rest van het binnenwerk goed in elkaar gezet. Spul er weer op maar bleef kabaal maken. Na verder onderzoek kwam ik er dus achter dat (te zien op bijgevoegde foto's) dat hart maat van het ronsel en hartmaat krukas meer dan een cm verschil zat . Binnenkant ronsel loop dus langs de moer en niet zo een beetje ook. Nu is mijn vraag of iemand weet of er verschil in zit in oude types carter/of kickstart deksel. Beetje langdradig verhaal misschien maar hoop dat iemand van jullie me kan helpen
 

Attachments

  • IMG-20230905-WA0021.jpeg
    IMG-20230905-WA0021.jpeg
    133.2 KB · Views: 14
  • IMG-20230905-WA0023.jpeg
    IMG-20230905-WA0023.jpeg
    128.6 KB · Views: 14
Advertisement - register to remove this

Dan zit er simpelweg te veel op de krukas. Kan zijn dat er ergens een te dikke ring tussen zit zoals een verkeerde varioring of misschien zit de halfpoulie of het rondsel zelf nog niet helemaal volledig op de tandjes aangedrukt. Alles achter de moer zou met misschien een mm maximaal buiten het getande deel van de krukas mieten vallen
 
Back
Top