Gilera Ice Carter LC??

Gila.Ice

Well-Known Member
Hallo,
Ik heb een Gilera Ice met een AC Cillinder.
Nou heb mijn blok gesplits en zag dat er onder mijn krukas een soort slakkenhuisje zat, wat bij DNA's, Nrg's noem maar op die LC zijn zo zit..
Zie foto:
krukasas_piaggio16.jpg


Nou heb ik dus zitten kijken bij andere piaggio scooter met een AC carter, en die hebben dat allemaal niet, maar mijn Gilera Ice met standaard AC carter dus wel...
Is het nou dus mogelijk dat er een LC Cillinder op kan, als je dat waterpomp gebeuren instaleerd..
Zie foto's:
Waterpompcarter.jpg


Waterpomponderdelen.jpg


Hoop snel wat te horen!

Gr. Koen
 
Advertisement - register to remove this

lijkt op een LC carter wat AC is gemaakt.

gewoon pijpje erin meppen (wel eerst warm stoken)
en de rest van het waterkoeling gebeuren erin.
 
dit zit bij AC carters altijd er al in , alleen zit er geen gat voor de doorvoer en aan de andere kant geen gat voor de as...
 
moeten de lager zittingen ook niet uitgefreesd worden?
nu is het toch een ruw gegoten oppervlak?
ben niet zo thuis in het pia gebeuren dus ik kan fout zijn
 
Ik heb bij piaggio shop zitte kijken en daar zie je bij andere piaggio scooters met AC carter nergens dat slakkehuisje, alleen bij LC Carter..

dit zit bij AC carters altijd er al in , alleen zit er geen gat voor de doorvoer en aan de andere kant geen gat voor de as...
 
Ik heb bij piaggio shop zitte kijken en daar zie je bij andere piaggio scooters met AC carter nergens dat slakkehuisje, alleen bij LC Carter..

Ik heb al een stuk of 6 verschillende ac pia carters gehad (nieuwe en oude type) en al die carters hadden zo een slakkenhuisje.
Gewoon doorboren, buisje er in en met een elektrisch pompje gaan rijden. Dat is geen probleem.
 
AC en LC carters zijn verder gelijk , een AC carter is in feite een ruw LC carter met voorbereidingen voor LC ..

dus de carters komen in de fabriek uit exact dezelfde mal (remmen en type blok daargelaten) , dus zijn gelijk..
 
maar zou jij met een losse waterpomp gaan rijden of een revisie setje erin maken??

Ik heb al een stuk of 6 verschillende ac pia carters gehad (nieuwe en oude type) en al die carters hadden zo een slakkenhuisje.
Gewoon doorboren, buisje er in en met een elektrisch pompje gaan rijden. Dat is geen probleem.
 
Idd, ook al had ik standaard een waterpomp zou ik alsnog een elektrische monteren, standaard pompen kosten nou eenmaal vermogen van de krukas... :)
 
Back
Top