Hallo,
Even een korte uitleg: ik heb onlangs een 2e hands scoot gekocht (model boven vermeld). Op zich rijdt hij vlot en doet hij alles wat ik van hem verwacht, maar als ik stop&go verkeer heb, dan lijkt hij telkens te verzuipen. Als ik dan weer vol gas geef om te vertrekken komt er blauwe rook uit en maakt hij een minder prettig 'bûûûmmm' geluid ipv de volwaardige stofzuiger.
Ik dacht eerst dat het aan de bougie lag, gezien deze nogal zwart uitgeslagen was. Heb nu een nieuwe bougie geplaatst maar het probleem doet zich nog steeds voor. Ik heb nu begrepen dat dit zou liggen aan een slechte carburatorafstelling. Het enige probleem is dat ik niet weet hoe ik mijn carburator mag afstellen.
Het enige dat ik erover kan vinden is dat het een TK 5DA-01 (Teikei) is, maar daar blijft het dan ook bij. Nergens op het net kan ik hierover iets vinden of het is in het japans:| Ik heb hem nog niet volledig losgekoppeld, gewoon omdat ik niet meer zou weten hoe alles terug moet. Gewoon weten aan welke vijzen ik mag aankomen zou me al ver vooruit helpen.
Is er iemand die ervaring heeft om deze prullen af te stellen en zou die mij willen helpen? De scooter zelf is geheel standaard en is van 1998. Dus het is nog een manuele choke... (Volgens 1 iemand lag het daar aan, maar dat geloof ik nu eenmaal niet).
Alvast bedankt en ik hoop dat ik nu geen oude thread ge-upd heb, maar ik ben al op verschillende forums geweest (zowel belgische als nederlandse als duitse) en nergens iemand die kan/wil helpen...
Grtz,
Utterdown
Even een korte uitleg: ik heb onlangs een 2e hands scoot gekocht (model boven vermeld). Op zich rijdt hij vlot en doet hij alles wat ik van hem verwacht, maar als ik stop&go verkeer heb, dan lijkt hij telkens te verzuipen. Als ik dan weer vol gas geef om te vertrekken komt er blauwe rook uit en maakt hij een minder prettig 'bûûûmmm' geluid ipv de volwaardige stofzuiger.
Ik dacht eerst dat het aan de bougie lag, gezien deze nogal zwart uitgeslagen was. Heb nu een nieuwe bougie geplaatst maar het probleem doet zich nog steeds voor. Ik heb nu begrepen dat dit zou liggen aan een slechte carburatorafstelling. Het enige probleem is dat ik niet weet hoe ik mijn carburator mag afstellen.
Het enige dat ik erover kan vinden is dat het een TK 5DA-01 (Teikei) is, maar daar blijft het dan ook bij. Nergens op het net kan ik hierover iets vinden of het is in het japans:| Ik heb hem nog niet volledig losgekoppeld, gewoon omdat ik niet meer zou weten hoe alles terug moet. Gewoon weten aan welke vijzen ik mag aankomen zou me al ver vooruit helpen.
Is er iemand die ervaring heeft om deze prullen af te stellen en zou die mij willen helpen? De scooter zelf is geheel standaard en is van 1998. Dus het is nog een manuele choke... (Volgens 1 iemand lag het daar aan, maar dat geloof ik nu eenmaal niet).
Alvast bedankt en ik hoop dat ik nu geen oude thread ge-upd heb, maar ik ben al op verschillende forums geweest (zowel belgische als nederlandse als duitse) en nergens iemand die kan/wil helpen...
Grtz,
Utterdown
Last edited: