This is a mobile optimized page that loads fast, if you want to load the real page, click this text.

Carburator nodig?

furio.c

aeroxer
Hallo, ik heb een Aerox (dus minarelli horizontaal), met multivar, red sponge, arrow extreme krul uitlaat en rollen van 5g.
Mijn scooter trekt heel goed op maar gaat max 75 km/h.
Denken jullie dat ik een 17.5 carburator zou moeten zetten? Nu is er de originele 12 op.
Ik vraag het omdat ik geen zin heb om 70€ uit te geven.
 
Want? Waarom zou hij met een 24 niet vooruit te branden zijn?

Meer lucht betekent zeker niet dat je per se meer vermogen hebt nee. Zo simpel is het gewoon niet.
std cilinder? uitlaatpoort zit een groot blok voor, std membraam ding verzuipt zichzelf, powerfilter + hogere sproeier heb je wel meervermogen dan met std filter,
 
Want een grotere carb geeft meer benzine? Is dat hoe het werkt?

Zou dat misschien niet afhangen van de sproeier die er in zit?

Meestal geeft een grotere carb met dezelfde sproeier juist minder benzine.

Nee, een powerfilter geeft niet meer vermogen. Dat zuig je gewoon uit je duim.
 
Je weet helemaal niet wat voor sproeier er in die carb zit, dat verzin je er gewoon bij. Als ik een verhaal verzin heb ik ook altijd gelijk.

Ja, dat wil ik zeggen ja. (op een standaard cilinder) En dat zal iedereen met ervaring ook bevestigen. Zie je op dit forum ook heel regelmatig langs komen.

Maar blijf vooral de hype geloven. Ja, je praat onzin kerel.
 
carbs worden met een bepaalde sproeier geleverd?? als je een 24mm carb haalt komt dr ook een sproeier bij dus ik verzin niks en een powerfilter met de juiste afstelling geeft je meervermogen, maar prima