Carburator nodig?

furio.c

aeroxer
Hallo, ik heb een Aerox (dus minarelli horizontaal), met multivar, red sponge, arrow extreme krul uitlaat en rollen van 5g.
Mijn scooter trekt heel goed op maar gaat max 75 km/h.
Denken jullie dat ik een 17.5 carburator zou moeten zetten? Nu is er de originele 12 op.
Ik vraag het omdat ik geen zin heb om 70€ uit te geven.
 
Advertisement - register to remove this

Vreemd ... een Aerox met 12 mm Carb . Ook nog nooit gezien / Brom versie .
De aerox is van 1997 en ik heb het tweedehands gekocht, ik weet niet als de 12mm de originele carburator is, denken jullie dat als ik een 17.5 koop, dat ik de prestaties kan verbeteren?
Post automatically merged:

het heeft een gele plaat, en de begrenzers zijn er uit.
 
Elke Aerox is standaard met een 12mm carburateur geleverd. Het zij een Dellorto, Teikei of Gurtner.

Met de juiste afstelling moet jij prima de 90 aan kunnen tikken. Geen 17.5 voor nodig.

Daarom vermoed ik dus dat er een goedkope poep cilinder op zit. Kijk eens of je op de zijkant het minarelli logo ziet en de cijfers 111.
 
Elke Aerox is standaard met een 12mm carburateur geleverd. Het zij een Dellorto, Teikei of Gurtner.

Met de juiste afstelling moet jij prima de 90 aan kunnen tikken. Geen 17.5 voor nodig.

Daarom vermoed ik dus dat er een goedkope poep cilinder op zit. Kijk eens of je op de zijkant het minarelli logo ziet en de cijfers 111.
90 niet een beetje hoog voor een std cilinder?? die uitlaatpoort is zwaar begrenst
Post automatically merged:

De aerox is van 1997 en ik heb het tweedehands gekocht, ik weet niet als de 12mm de originele carburator is, denken jullie dat als ik een 17.5 koop, dat ik de prestaties kan verbeteren?
Post automatically merged:

het heeft een gele plaat, en de begrenzers zijn er uit.
je kan ook beginnen met een powerfilter
 
Meer lucht?? of de begrensing uit de std filter halen
Welke begrenzing?

En dan rijd het als een natte krant en krijg je het voor geen meter meer afgesteld. Power filters zijn rommel.
Als je echt een race machine hebt, is het misschien nuttig. Buiten dat totaal niet, en maakt het dingen alleen maar slechter.
 
Welke begrenzing?

En dan rijd het als een natte krant en krijg je het voor geen meter meer afgesteld. Power filters zijn rommel.
Als je echt een race machine hebt, is het misschien nuttig. Buiten dat totaal niet, en maakt dingen alleen maar slechter.
valt reuze mee, je kan makkelijk een powerfilter op aerox zetten voor meer power 2 of 3 sproeier maten omhoog en je zit prima
 
Nee dat valt niet mee, en je krijgt helemaal geen extra vermogen. Dat zit in je hoofd omdat hij meer herrie maakt.

Jij zou zeker ook een zo groot mogelijke carb adviseren? Iets van 24mm voor deze OP oid.

Het standaard advies van mensen die denken iets te weten, maar helemaal geen echte kennis en ervaring hebben oid. Groter is altijd beter! Meer lucht is altijd beter! Nee, dat is het niet.
 
Nee dat valt niet mee, en je krijgt helemaal geen extra vermogen. Dat zit in je hoofd omdat hij meer herrie maakt.

Jij zou zeker ook een zo groot mogelijke carb adviseren? Iets van 24mm voor deze OP oid.

Het standaard advies van mensen die denken iets te weten, maar helemaal geen echte kennis en ervaring hebben oid. Groter is altijd beter! Meer lucht is altijd beter! Nee, dat is het niet.
als je hier op een 24 zet is die niet vooruit tebranden maar goed, meer lucht is volgens jouw minder power dus?
 
Back
Top