Carburateur vraagje (valse lucht)

Giorgo

DR70.
Ik heb een oko 17.5 met e-choke. Maar deze heb ik besteld bij scootparts.
En de choke was afgebroken. Deze is nu gelijmd en het zit er wel op maar ik heb volgens mij valse lucht.

Want de scooter kan maar op lucht 0,5 slag open als ik hem op standaard 1,5 zet maakt hij teveel toeren en rijdt hij vanzelf zo een 30 km/h.

En als ik lucht op 0,5 zet en ik geef gas duurt het zo 5 seconden voor hij reageert. Ook heb ik al een VASTloper gehad want achterwiel blokkeerde en ik heb gekeken enkel een groefje in cilinder is nog bruikbaar.

Mijn vraag kan ik de choke er niet afgooien en het gat dichten met iets ?
Start je scoot zonder choke ? Dan gooi ik de choke er even af tot ik een dellorto 19mm heb.
 
Advertisement - register to remove this

Bij een vastloper slaat je acterwiel niet vast als je een scooter hebt, bij een schakel kan dat weer wel geloof ik.

Zet de luchtschroef gewoon op 0,5 of dicht als hij daarmee goed loopt? Zit je niet gewoon aan de kleine kant qua sproeier ook? En waarom niet teruggestuurd als je hem kapot geleverd kreeg.

Zonder choke kan je best starten als hij goed afgesteld is hoor, maar met dit weer zal je scooter het gewoon een stuk makkelijker hebben als de choke even aan is als hij moet starten. Als het een handchoke is kan je het natuurlijk zo proberen, als het electrisch is kan je even de kabeltjes eraf trekken dan staat je choke uit (weet het niet meer zeker). IJzer is natuurlijk ook niet om te lijmen..
 
elektrische choke staat altijd aan, tenzij er spanning op komt te staan.
dan dan zakt het naaldje en sluit het vlotterkanaal.

en zonder choke start je scooter aardig kut, zeker met dit weer.
Is wel een beetje te compenseren door je gasnaald wat hoger te zetten, maar dat is ook niet echt een oplossing.
 
Bij een vastloper slaat je acterwiel niet vast als je een scooter hebt, bij een schakel kan dat weer wel geloof ik.

Zet de luchtschroef gewoon op 0,5 of dicht als hij daarmee goed loopt? Zit je niet gewoon aan de kleine kant qua sproeier ook? En waarom niet teruggestuurd als je hem kapot geleverd kreeg.

Zonder choke kan je best starten als hij goed afgesteld is hoor, maar met dit weer zal je scooter het gewoon een stuk makkelijker hebben als de choke even aan is als hij moet starten. Als het een handchoke is kan je het natuurlijk zo proberen, als het electrisch is kan je even de kabeltjes eraf trekken dan staat je choke uit (weet het niet meer zeker). IJzer is natuurlijk ook niet om te lijmen..
Me piston blokkeerde in de cilinder vermoedt ik..
Want me achterwiel blokkeerde wel degelijk tot ik contact uitzette.

Hm ik weet het terugsturen maar dat duurt weer zolang en wou echt wel rijden. Sproeier is perfect sproeier 88 met dr70.

Met sproeier 96 heb ik hetzelfde probleem.
Heb van 96 - 94 - 90 en nu 88 en bougie is perfect bruin.

Maar lucht op 0,5 als ik dan gas geeft duurt he zeker 6 seconden voor hij oppakt..

Ik ga eens gewoon het gat dichten en zien of de luchtschroef dan verder openkan. Post wel resultaat.
 
Dus als jij je contact uitzet is je achterwiel ineens los van je zuiger/cilinder (de overbrenging) terwijl die er met contact aan wel mee in verbinding staat? Lijkt me niet he

Je luchtschroef moet juist dicht ipv open, anders krijg hij nog meer lucht. Als hij VALSE lucht trekt dan zou die ook onregelmatig stationair moeten lopen, met name als je even heel iets gas geeft dat hij heel moeilijk terug op zijn echte stationair toerental komt.
 
Dus als jij je contact uitzet is je achterwiel ineens los van je zuiger/cilinder (de overbrenging) terwijl die er met contact aan wel mee in verbinding staat? Lijkt me niet he

Je luchtschroef moet juist dicht ipv open, anders krijg hij nog meer lucht. Als hij VALSE lucht trekt dan zou die ook onregelmatig stationair moeten lopen, met name als je even heel iets gas geeft dat hij heel moeilijk terug op zijn echte stationair toerental komt.
Ik weet nu niet of het juist ophield toen ik contact uitzette.
Maar ik reed ongeveer 50 km/h en achterwiel blokkeerde..

Ik denk van een warmloper de piston die uitzet en zo in de cilinder is blijven hangen. Ik weet het ook niet.

Hij loopt niet zo heel onregelmatig maar hij valt juist stil.
Ik wil de luchtschroef niet dicht de standaard afstelling is 1,5 slag open.

Ik wil dat hij daarop staat anders komt hij niet vooruit.

Edit ; had nog een ander vraagje ook. Ik was ook eens aan het rijden en ineens rijdt hij nog maar 25 km/h.
Ik had gereedschap bij dus haal filter er even af en er kwam allemaal witte rook uit de carbu..
 
Dat klinkt als een heel erg lek koelvloeistof systeem en/of een warmloper. Of gewoon sneeuw en zooi van de straat op je scooter, als dat bijv op je hete uitlaat komt rookt het ook (met name als het erop gekomen is snachts en je de volgende ochtend je scooter gebruikt waardoor het allemaal heet wordt)
 
Heb luchtkoeling. Warmloper ik weet niet.. Er komt echt rook af het is net of hij verstopt. Maar ik had blokje nog eens eraf gehaald carb uitgekuist gasnaald opnieuw in het midden gestoken.

Ik steek morgen blokje eronder en eens kijken dan.
Post wel result en eventueel filmpje.

Maar zooi kan toch niet het komt echt uit de carbu.. als je gasgeeft zodat de gasschuif naar boven gaat kwam er witte rook uit echt een wolkje.
 
Spruitstuk en membraam ook even eraf gehad en schoongemaakt/bekeken? En als je dan kickt komt het dan uit je carter die rook? Alleen als je scooter aan is of ook als je met contact uit kickt?
 
Spruitstuk en membraam ook even eraf gehad en schoongemaakt/bekeken? En als je dan kickt komt het dan uit je carter die rook? Alleen als je scooter aan is of ook als je met contact uit kickt?
Alles is nagekeken, is nieuw spruitstuk en nieuw membraan.
Carb ook nieuw, alles nieuw samen met de dr70.

Nee er komt nooit rook uit alleen als ik een tijdje rijd en als hij begint in te houden. Als ik dan het filter eraf trek een witte wolk.
 
Als ik het me goed herinner reed jij toch zonder achterspatbord? (no offens)
maar dan kan het goed zijn dat er ipv lucht andere zooi door je carb is gekomen?
Achterspatbord gaat niet ik heb full bcd kappen.
En zo eentje op het wiel vind ik niet meteen voor mijn scoot.
Maar hoe kan het dan bij de carb komen toch niet ? Alles is toch goed afgesloten.

Gasschuif komt beneden en als ik gas geeft gaat hij netjes omhoog.
Maar als ik een beetje gas geef rijdt hij vanzelf op lage toeren toch zo een 30 km/h en op hetzelfde toerental.

En als ik onder de 10 rijd valt dat toerental weg en rijdt hij niet meer vanzelf.
 
ahzo zit dat spatbord dan niet vast aan de carterkap @ booster?
nee ik dacht omdat je choke was afgebroken dat er misschien vuil langs daar was binnen gekomen (zuigt die langs daar dan valse lucht?)
 
ahzo zit dat spatbord dan niet vast aan de carterkap @ booster?
nee ik dacht omdat je choke was afgebroken dat er misschien vuil langs daar was binnen gekomen (zuigt die langs daar dan valse lucht?)
Ik weet niet het kan.. Volgens my ook een beetje valsu lucht aan de cilinder. Omdat hij niet meteen stilvalt als ik uitlaat vinger ophoud.

Morgen ga ik er eens goed naar kijken.
 
Back
Top