caburateur probleem

JelleVLD

New Member
Ik heb laatst problemen met me scooter elke ochtend starten de scooter niet gelijk en moest ik echt 2 min kicken en elektrisch starten voordat die aanging. Ik moest dus eigenlijk benzine pompen in de vlotter. toen heb ik een keer de caburateur uit elkaar gehaald en de vlotterkamer was helemaal droog nou ging hem dus schoonmaken terwijl die niet vies was was gewoon helemaal schoon. Ik hem er weer ingezet had nog steeds hetzelfde probleem. Dus heb vandaag een nieuwe caburateur erin gezet een 17,5mm van dmp (zat eerst een 17,5mm cab origineel in) en de cab een beetje afgesteld nou liep goed, toen ging ik rijden en na 3 a 4 min voel die in een keer uit en soms pakte die nog wel effe heel kort benzine met uitrollen. Ik denk dat dat komt door dat die misschien te weinig benzine krijgt. heb vanavond ook nog getest stond drie keer stil omdat die uitviel en elke keer starten duurde best lang moest soort van weer benzine pompen. zit nu een sproeier van maat 70 in en heb een piaggio zip 2t 50cc sito plus uitlaat met malossi vario 7,5g rollen malossi paarse drukveer polini evo koppeling met polini trekveertjes voorderest origineel. wie weet de oplossing, want ik ga morgen denk effe de oude originele station sproeier erin zetten ofzo. of dingen anders afstellen.
 
Advertisement - register to remove this

Nou als je een hele nieuwe carburateur erin hebt gezet en het probleem blijft, dan kun je wel uitsluiten dat het aan de carburateur ligt.

Toevallig spruitstuk gecontroleerd of daar niet ergens een scheurtje zit en valse lucht trekt??
 
Ik heb laatst problemen met me scooter elke ochtend starten de scooter niet gelijk en moest ik echt 2 min kicken en elektrisch starten voordat die aanging. Ik moest dus eigenlijk benzine pompen in de vlotter. toen heb ik een keer de caburateur uit elkaar gehaald en de vlotterkamer was helemaal droog nou ging hem dus schoonmaken terwijl die niet vies was was gewoon helemaal schoon. Ik hem er weer ingezet had nog steeds hetzelfde probleem. Dus heb vandaag een nieuwe caburateur erin gezet een 17,5mm van dmp (zat eerst een 17,5mm cab origineel in) en de cab een beetje afgesteld nou liep goed, toen ging ik rijden en na 3 a 4 min voel die in een keer uit en soms pakte die nog wel effe heel kort benzine met uitrollen. Ik denk dat dat komt door dat die misschien te weinig benzine krijgt. heb vanavond ook nog getest stond drie keer stil omdat die uitviel en elke keer starten duurde best lang moest soort van weer benzine pompen. zit nu een sproeier van maat 70 in en heb een piaggio zip 2t 50cc sito plus uitlaat met malossi vario 7,5g rollen malossi paarse drukveer polini evo koppeling met polini trekveertjes voorderest origineel. wie weet de oplossing, want ik ga morgen denk effe de oude originele station sproeier erin zetten ofzo. of dingen anders afstellen.
Ik zou als ik jou was je benzinekraan ff checken, kan goed wezen dat daar zooi in zit/deels verstopt is en dat je benzinetoevoer dwarsboomt. Verder wat betreft sproeier afstelling ff de kleur van je bougie checken
Post automatically merged:

Ik zou als ik jou was je benzinekraan ff checken, kan goed wezen dat daar zooi in zit/deels verstopt is en dat je benzinetoevoer dwarsboomt. Verder wat betreft sproeier afstelling ff de kleur van je bougie checken
Als je namelijk benzine in je vlotter pompt zit er benzine in je vlotterbak en dan kan je een eindje rijden en dan moet je weer pompen
 
Als je de slang los hebt en kickt/elektrisch start stroomt er ook een stevige stroom benzine uit?

Hoe? Je hebt geen benzinepomp op een 2-takt zip. Daarnaast wordt de toevoer van benzine geregeld door vacuum via de carburateur. Als de benzineslang niet aangesloten is, zal er ook geen benzine aangezogen worden.
 
ik had over het hoofd gezien dat het een 2t was. Maar hebben die niet ook een vacuum slang op het spruitstuk naar de kraan zitten?

Ik weet niet hoe het precies geregeld is bij hem. Je hebt namelijk ook spruitstukken zonder vacuumnippel en de vacuumnippel op carburateur wordt meestal afgesloten als benzineleiding al direct naar de carburateur gaat.

Voor de rest kan TS dus de spruitstuk maar ook de membraan kleppen controleren of die niet versleten zijn.
 
Heb de benzine straal gecheckt en de carburateur zuigde een goeie straal uit het slangentje want heb bakje vulde snel
Ik weet niet hoe het precies geregeld is bij hem. Je hebt namelijk ook spruitstukken zonder vacuumnippel en de vacuumnippel op carburateur wordt meestal afgesloten als benzineleiding al direct naar de carburateur gaat.

Voor de rest kan TS dus de spruitstuk maar ook de membraan kleppen controleren of die niet versleten zijn.
15982768667767260351962196952692.jpg15982768897605741597900087237391.jpg15982769017632706523811848024929.jpg
Post automatically merged:

In de ochtend starten de scooter ook gelijk met 1 kick en daarna effe voor 2 min stationair laten Lopen deed die gwn goed daarna effe gaan rijden na 3 min viel die weer uit
 
Heb de benzine straal gecheckt en de carburateur zuigde een goeie straal uit het slangentje want heb bakje vulde snel

View attachment 57209
Post automatically merged:

In de ochtend starten de scooter ook gelijk met 1 kick en daarna effe voor 2 min stationair laten Lopen deed die gwn goed daarna effe gaan rijden na 3 min viel die weer uit

Dat zwarte benzineslangetje, waarom zit daar geen klem omheen dan? Ik zou voor de zekerheid je benzineslang ff vervangen en een klemmetje erop zetten. Als het probleem blijft, dan even de vacuumslang van de carburateur afhalen. Nippel afdekken met een rubber dopje of dergelijke en zo even het geheel uitproberen.

Zo had ik het op mijn zip. Ook een 17,5 dellorto

20200611_064049.jpg

Ps, als het kan die rare benzinekraan/brandstofpomp met vacuum etc. eraf halen en gewoon een benzinekraan direct op de tank monteren. Vanuit daar direct een slang naar de carburateur: https://www.easyparts.nl/Benzinekraan-(handbediening)-Piaggio-Universeel-p33527323

Ik denk dat je hiermee jouw benzine toevoer gedoe zal oplossen.
 
Dat zwarte benzineslangetje, waarom zit daar geen klem omheen dan? Ik zou voor de zekerheid je benzineslang ff vervangen en een klemmetje erop zetten. Als het probleem blijft, dan even de vacuumslang van de carburateur afhalen. Nippel afdekken met een rubber dopje of dergelijke en zo even het geheel uitproberen.

Zo had ik het op mijn zip. Ook een 17,5 dellorto

View attachment 57212

Ps, als het kan die rare benzinekraan/brandstofpomp met vacuum etc. eraf halen en gewoon een benzinekraan direct op de tank monteren. Vanuit daar direct een slang naar de carburateur: https://www.easyparts.nl/Benzinekraan-(handbediening)-Piaggio-Universeel-p33527323

Ik denk dat je hiermee jouw benzine toevoer gedoe zal oplossen.
Dat klemmetje zat er normaal wel op hoor had het alleen effe eraf nog omdat ik er mee bezig was met testen Enzo heb gister van alles geprobeerd verschillende sproeiers gasnaalden het helpte allemaal niet toen uiteindelijk heb ik me Oude carburateur er weer Ingedaan en toen was het probleem opgelost dat de scooter niet na 3 min uitval dus nu blijft die gwn rijden. Alleen ik hoop nu ook dat die straks in een bijna in een keer start want dat was het Oude probleem. Maar ik wil Jullie wel alvast bedanken voor het meedenken aan oplossingen het heeft me wel goed geholpen
 
Dat zwarte benzineslangetje, waarom zit daar geen klem omheen dan? Ik zou voor de zekerheid je benzineslang ff vervangen en een klemmetje erop zetten. Als het probleem blijft, dan even de vacuumslang van de carburateur afhalen. Nippel afdekken met een rubber dopje of dergelijke en zo even het geheel uitproberen.

Zo had ik het op mijn zip. Ook een 17,5 dellorto

View attachment 57212

Ps, als het kan die rare benzinekraan/brandstofpomp met vacuum etc. eraf halen en gewoon een benzinekraan direct op de tank monteren. Vanuit daar direct een slang naar de carburateur: https://www.easyparts.nl/Benzinekraan-(handbediening)-Piaggio-Universeel-p33527323

Ik denk dat je hiermee jouw benzine toevoer gedoe zal oplossen.

Lijkt me beter om gewoon de vacuum kraan te repareren als er iets mis mee is ipv de boel eruit te halen en te vervangen voor een handmatige kraan.
Het lijkt misschien een oplossing en dat is het ook wel maar denk er dan wel aan om iedere x het kraantje aan en uit te zetten wanneer je begint en stopt met rijden. Zo'n vacuum kraantje is natuurlijk veel handiger. Ik zou er zelf voor kiezen de vacuum kraan te repareren/vervangen, als er uberhaupt iets mis mee is heet dat.

@ts je geeft aan dat je met je vorige carb succes hebt. Is de nieuwere carb die je hebt willen monteren een imitiatie carb? Heb niet zo heel veel goeds gehoord over goedkopere carburateurs. Zou me niets verbazen als de carb gewoon voor geen millimeter klopt.
 
Lijkt me beter om gewoon de vacuum kraan te repareren als er iets mis mee is ipv de boel eruit te halen en te vervangen voor een handmatige kraan.
Het lijkt misschien een oplossing en dat is het ook wel maar denk er dan wel aan om iedere x het kraantje aan en uit te zetten wanneer je begint en stopt met rijden. Zo'n vacuum kraantje is natuurlijk veel handiger. Ik zou er zelf voor kiezen de vacuum kraan te repareren/vervangen, als er uberhaupt iets mis mee is heet dat.

@ts je geeft aan dat je met je vorige carb succes hebt. Is de nieuwere carb die je hebt willen monteren een imitiatie carb? Heb niet zo heel veel goeds gehoord over goedkopere carburateurs. Zou me niets verbazen als de carb gewoon voor geen millimeter klopt.
Het was inderdaad een imitatie Carb van dmp. Maar nu met me Oude Carb heb ik het probleem dat waarschijnlijk het vlotterbakje leeg loopt. Want na een paar uurtjes start de scooter moeilijk en moet je als het waren met je gas benzine pompen. En Dan gaat die langzamerhand aan.
 
Met dmp heb ik absoluut geen goeie ervaringen mee en daar blijf ik liever ver van uit de buurt. Carburateurs zijn toch wel een onderdeel waarop je niet moet besparen. Ik raad je aan om toch voor een dell'orto carburateur of iets dergelijks te kijken.
 
Back
Top