Scooter start even valt uit.. caburateur probleem?

Hallo,

Pas heb ik een aantal dingen verandert aan mij scooter. Er zit nu een doppler s1r krukas in met een 70cc polini gietijzer en een 17.5 cabu 74 sproeier en met een malossi vario. Ik meng zelf benzine 1 op 40.

Van te voren zat er een malossi sport op met orgnineel krukas en de rest was zelfde als nu.

Dag 1 scooter loopt met 1x kicken, wil na tank rijden maar kon niet in een keer volgas geven (bwoaap) gas spelen dan lukte het wel, als ik eenmaal beetje toere had ging rijden zonder problemen. Thuis gekomen scooter valt uit en start niet meer. 5 min wachten 1x kicken en hij loopt weer ( kon geen gas geven ,bwoaap)

Caburateur schoon gemaakt 1x kicken scooter loopt, rondje gaan ga rijden geen enkel probleem, kon ook meteen vol gas geven.
Naar ongveer 5km te hebben gereden wou ik scooter afstellen( luchtschroef en stationeer)

Lucht schroef 1,5 open loopt mooi rustig stationeer zodra ik gas geef doet die bwoaap, verder open valt die uit verder dicht gaat hoog stationeer lopen. Beste gas reactie is luchtschroef dicht of max halve open.

Ik heb hem op halve slag open gelaten liep redelijk hoog stationeer ( bleef wel op plek staan)
Stationeer schroef was helemaal uit. Toen had ik de scooter nodig voor lange rit. Na 15 km bleef hij niet meer stationeer lopen en viel dus uit tenzij ik met het gas speel. 1x kicken liep weer. Heb toen stationeer schroef in gedraaid loopt heel even omhoog in toere maar zakt vrijwel meteen weer. Blijft even hange in het gas onder het rijden.

Aangekomen op bestemming 35km verder scooter in berging gezet. Stationeer schroef weer uit gedraaid. Smorgen wil scooter pakken 1x kicken loopt weer. Beetje gas bwoaap en valt uit. Niet meer aan gekregen. Caburateur eraf gehaald alles door geblazen etc terug erop 1x kicken loopt weer, beetje gas en weer bwoaap en valt uit en niet meer aan te krijgen... weer zelfde gedaan maar dan proberen om hem even gewoon rustig te laten lopen, maar valt na 10sec als nog uit en start dan niet meer.

Hoop dat iemand mij hier wat duidelijkheid in kan geven want heb de scooter hard nodig..
 
Advertisement - register to remove this

Mooi gedetailleerd verhaal.
Je vergeet alleen een paar kleine cruciale puntje.
Om welke scooter het precies gaat.

Ik krijg het idee dat hij het warm beter doet als koud?
Zou kunne dat je choke aan het kloten is ( als deze er op zit elek dan )

Weet niet precies welke 17,5 carn je hebt en of dan een 74 sproeier een beetje goed is voor een 70cc bassis.
 
Mooi gedetailleerd verhaal.
Je vergeet alleen een paar kleine cruciale puntje.
Om welke scooter het precies gaat.

Ik krijg het idee dat hij het warm beter doet als koud?
Zou kunne dat je choke aan het kloten is ( als deze er op zit elek dan )

Weet niet precies welke 17,5 carn je hebt en of dan een 74 sproeier een beetje goed is voor een 70cc bassis.
Ohja sorry het gaat om een gilera ice met een AC piaggio blok en met een dellorto carburateur elc choke.

De choke werkt prima, vandaag ik hem getest op me accu. Persoonlijk vond ik hem koud beter lopen bleef stationeer lopen alleen wat hoog in de toere ook na 5km gereden te hebben. Erna heb ik scooter stil gezet en na 1,5 uur weer gepakt om naar huis te rijden. Hij starte toen zonder problemen(rit van totaal 35km) naar 15km bleef hij niet meer stationeer lopen en dreigde uit te vallen bij stoplichten. Ik heb dit verkomen door met gas te blijven spelen.

Toen ik in me straat kwam heb ik hem laten uit laten vallen en naar 1 kick starten die weer moest wel met gas spelen om hem aan te houden. Ik heb toen de stationeer schroef verder in gedraaid omdt ik hem vrijwel helemaal uit had staan van wegen het hoge stationeer op het begin, toen ik dit deed liep die heel even omhoog in toeren maar zakte meteen weer terug en dreigde uit tevallen. Ik ben toen de laatse meters naar huis gereden. Bij gas loslaten bleeft hij paar seconde in het gas hangen. Scooter toen weg gezet dag erna 1 keer kicken en hij start maar toen ik beetje gas gaf deed hij bwoaap en viel meteen uit, starte erna niet meer.

Cabu uit elkaar en weer in elkaar en loopt weer na 1 kick weer voor paar sec erna kan ik kicken hoe ik wil lijkt aan te willen gaan maar net ook weer niet haha..

Wat mij wel opviel is dat mij gasnaald niet echt 100% recht erin zit en beetje tegen een kant aan komt waardoor dus aan de andere kant iets meer ruimte is. Ook had ik veel witte aanslag in de vlotterkamer
 
Je vergeet 1 cruciaal ding, check je bougie en zet in godsnaam dat ding wat rijker. Want 74 sproeier kan bijna niet. Vandaar ook t “bwoap” geluid dat je noemde.

jammer dat je wel zorgvuldig alles schoonmaakt etc maar ik denk dat je dat kan blijven doen als je scoot te arm blijft lopen.
Post automatically merged:

Je vergeet 1 cruciaal ding, check je bougie en zet in godsnaam dat ding wat rijker. Want 74 sproeier kan bijna niet. Vandaar ook t “bwoap” geluid dat je noemde.

jammer dat je wel zorgvuldig alles schoonmaakt etc maar ik denk dat je dat kan blijven doen als je scoot te arm blijft lopen.
De malossi sport is vraagt namelijk een stuk minder benzine dan de polini, aangezien ik er vanuit ga dat je een polini corsa hebt gekocht.
 
Je vergeet 1 cruciaal ding, check je bougie en zet in godsnaam dat ding wat rijker. Want 74 sproeier kan bijna niet. Vandaar ook t “bwoap” geluid dat je noemde.

jammer dat je wel zorgvuldig alles schoonmaakt etc maar ik denk dat je dat kan blijven doen als je scoot te arm blijft lopen.
Post automatically merged:


De malossi sport is vraagt namelijk een stuk minder benzine dan de polini, aangezien ik er vanuit ga dat je een polini corsa hebt gekocht.
Nee het is niet de polini corsa. Polini corsa kost 200 en, mijn polini cilinder 137. Bij mij cilinder stond alleen polini 70cc AC piaggio gietijzer.

Ik zal de bougie eens gaan checken maar vind toch gek dat die op een moment gewoon loopt en de dag erna opeens niet meer. Dan weer dag rijdt en dan dag erna niet meer.
Post automatically merged:

Sws even een nieuwe gasnaald halen en eventueel wat hoger zetten. Die hoort kaarsrecht te zijn en is waarschijnlijk gewoon je probleem.
Ja ik ga de carburateur ook maar een revesie geven kan nooit kwaam lijkt me.. ook ga ik wat grotere sproeiers halem
Post automatically merged:

Je vergeet 1 cruciaal ding, check je bougie en zet in godsnaam dat ding wat rijker. Want 74 sproeier kan bijna niet. Vandaar ook t “bwoap” geluid dat je noemde.

jammer dat je wel zorgvuldig alles schoonmaakt etc maar ik denk dat je dat kan blijven doen als je scoot te arm blijft lopen.
Post automatically merged:


De malossi sport is vraagt namelijk een stuk minder benzine dan de polini, aangezien ik er vanuit ga dat je een polini corsa hebt gekocht.
Kan ik trouwens nog wel iets van de bougie aflezen aangezien ik niet een stuk volgas heb gereden en gister flink heb lopen kicken zonder hem aan te krijgen?
 
Last edited:
nog even voor de mensen die het wat boeie en het is ook wel zo fijn als je laat weten als hij probleem is opgelost. (vind het zelf vervelend als ik een probleem opzoek en mensen van alles krijgen uitgelegd maar nooit niks meer laten horen hoe het probleem is opgelost haha)

maar ik heb het volgende gedaan, carburateur helemaal uit elkaar gehaald en alles op nieuw erin gezet met een nieuwe gasschuif en sproeier 80 erin. pakkingen vervangen van de spruitstuk/membraan, en daar ben ik denk ik ook het probleem tegen gekomen. ze hadden vloeibare pakking gebruikt tussen het spruitstuk en het membraan en dit was natuurlijk zo goed als opgelost door de benzine denk ik en het hing zelf een sliert in het blok. toen ik dit gedaan had starten de scooter meteen en kwam met het volgende probleem. scooter stotterde flink, toen ben ik steeds lager gegaan is sproeier maten tot dat ik weer bij 74 uitkwam en hij nog steeds stotterde. naar me even ingelezen te hebben in carburateur afstelling kwam ik er achter dat stotteren bij volgas hoofdsproeier is en bij half gas de gasnaald. bij mij was dus half gas want als ik volgas bleef geven dan ging hij op een gegeven moment wel. naald staan stond op laagste stand (clipje helemaal boven) dus armer kon ik hem niet zetten, toen ben ik me gasschuif gaan vergelijken en kwam ik er achter dan de afschuining van de twee gasschuiven het tegen over gestelde waren, bij de een zat hij aan de kant van de luchtfilter en bij de anderen aan de kant van uit spruitstuk. het was wel echt voor een 17,5mm dellorto carburateur dus vind het wel vreemd. toen heb ik me oude gasschuif vervangen en was het probleem opgelost. denk wel dat ik toch een iets grotere sproeier kan gebruiken want als hij koud is en ik wil meteen volgas geven doet hij wel bwoaap naar 100 meter is dit weg en loopt hij perfect. ook rijdt hij nu wel met luchtschroef open en valt hij uit als ik hem dicht draai.

wil jullie wel bedanken voor alle info!!

much love strijders
 
Back
Top