C21 op Evo 50?

Adit

»TJ Tuned Rox«
aangezien de Bida C16 niet meer wordt gemaakt wil ik graag jullie mening horen over C21 op 50 Snel cil ( Evo ). Werkt dit of gaat er te veel Prestatie weg omdat de C21 meer is gebouwd op Hoogtoerige 70jes.
Of is het gewoon beter om een Yasuni C16 / C20 te nemen?
 
Advertisement - register to remove this

ik zou c21 halen omdat je hem nog gaat tunen zeg je en stnd evo is geschikt voor c16 maar als je gaat tunen kan je c20 halen nu hoor ik dat een evo 50 meer toeren maakt dan een 70 dus zou ik een c21 halen tenminste zo bekijk ik het :P ;)
 
evo 50 en 70 lopen beide goed met yas of bida c20!!!!!!
dit hebben we getest op pia en op mina..

de c21 weet ik niet maar een TJT op een EVO 70 is op mina als je et mij vraagt echt een goede combo!!!!!! zoveel koppel daarin tegen weet ik niet wat die op 50cc doet maar ik denk dat ook een tjt je niet teleursteld wat een c16 cker wel zal gaan doen!

EVO 50 is std ook best wel hoogtoerig wat hier niet gezecht word want dan moet je een EVO 50 eens GOED afstellen en er een GOEDE rpm meter aan hangen....

You shall see!!!!!

MVG Arnold
 
Royal D said:
ik zou c21 halen omdat je hem nog gaat tunen zeg je en stnd evo is geschikt voor c16 maar als je gaat tunen kan je c20 halen nu hoor ik dat een evo 50 meer toeren maakt dan een 70 dus zou ik een c21 halen tenminste zo bekijk ik het :P ;)

een evo 70 is geschikt voor c16 een evo 50 niet;)
 
voor piaggio is c-16 en c-20 nog wel leverbaar , ben vanmiddag bij de importeur geweest en deze bevestigd dit , de mina versies zijn niet meer leverbaar , er komt ipv 2 versies (c-16 en c20 dus) 1 versie voor terug alleen wanneer is nog niet bekend..
 
dat is nog niet bekend..

ik heb met evo50 en pijp leuke prestaties gehaald , 10,2 pk met std carters en ontsteking , verder wel alles evo.. ik weet iig zeker dat de evo50 pijp het goed doet.

de c-16 liep bij mij niet echt geweldig , wel koppel op laag toeren maar absoluut geen snelheid
 
zoals ik dus ook al zei, mooi een evo50 pyp nemen, die draait er gewoon 't mooist op, maar als je nog wil gaan tunen kun je ook misschien wel direct een C20 nemen.
Keus is aan jou, Evo50 pyp kun je wel krijgen voor 220 ong, C20 voor 250.
Suc6 ermee!
 
kneem aan de de evo tog nog wel een keer getuned wordt dus kzou gewoon voor de c20 of tjt F1 gaan...zoals ik al zei de tjt F1 doet het goed op standaard evo en de c20 deed ut beter op tuned evo....maybe dat ik nog ergens een testbank uitdraai hiervan kan vinden..die zal ik dan posten
 
Wat een geblaat allemaal:|

Je kunt beter inleveren op powerband dan op vollume. dus maw, je kan het beste voor c20 gaan. c21 heeft naar mijn weten ook een klein vollume, dus dat moet best lopen.

Verder is untuned de f1 de beste keus, goede powerband + vollume.

Tuned kan je niks over zeggen.

Als ik het goed heb zou je een evo50 ook op een c16 kunnen laten tunen, het vollume wat je mischien niet gevult krijgt heeft namelijk niks te maken met het aantal cc.

Dit heeft oa te maken met de vorm/grote van de uitlaatpoort. deze bepaald namelijk hoeveel gassen er afgevoerd kunnen worden, niet het aantal cc's.

Daarom zal een c16 @ dr70 ook niet goed lopen, dat die te hoogtoerig is komt daar dan nog eens bij.

khoop hiermee voor een beetje duidelijkheid gezorgt te hebben.

edit: enige belemmering is natuurlijk de kleinere boring van 50cc, hierdoor kan je natuurlijk minder breed in uitlaatpooirt gaan.
 
Back
Top