C20 gebroken bij demperklem!!

antonrox

Ouwe Rot
Gisteren is me yasuni uitlaat gebroken, bij het gedeelte waar ik me bout doorheen draai voor me demperklem.
Staat Yasuni hier om bekend?? Dat ze op die plek breken?? Heb het in elk geval nog nooit gezien, en bij yasuni is wel het laatste waarbij ik verwacht dat ze scheuren/breken.
Het ergste is nog, dat het om mijn chrome C20 gaat, dus ik zie er tegenop om mijn mooie chrome pijpje te lassen..

2003301836824516653_rs.jpg


2003385116261962630_rs.jpg


2003362118812504132_rs.jpg
 
Advertisement - register to remove this

jammer van je uitlaat.

maar wat moeten wij hier verder mee, je kan het gaan lassen misschien maar denk niet dat het goed blijft aangezien er dus flinke spanning opkomt te staan.

heb dit btw nognooit gezien bij een yasuni(ook niet bij andere uilaten:p)
 
Ik heb dit vaker meegemaakt met c20's zei het wel een jaar of 3/4 terug. Toen heb ik destijds een serie gehad die afbraken. Daarna nooit meer meegemaakt bij yasuni.
Afgelopen jaar nog een keer meegemaakt met mijn HEBO Racing 2 precies hetzelfde verhaal bij demperklem. Valt trouwens buiten garantie.
 
Ik heb dit vaker meegemaakt met c20's zei het wel een jaar of 3/4 terug. Toen heb ik destijds een serie gehad die afbraken. Daarna nooit meer meegemaakt bij yasuni.
Afgelopen jaar nog een keer meegemaakt met mijn HEBO Racing 2 precies hetzelfde verhaal bij demperklem. Valt trouwens buiten garantie.

Heb je dit alleen bij Mina uitlaten meegemaakt of ook bij Piaggio?
 
Kan dat niet zo zijn door de druk en spanningen die op een uitlaat komt te staan.
Ik verchroom mijn uitlaat, draai mijn demper bout te strak en ik blair lekker met die uitlaat.
Uiltaat word heet kan zijn hitte niet goed kwijt "misschien door het verchromen" krijgt trillingen en spanningen op de plek bij de demperophang. en klap zegt het zooitje.

"ben geen natuurkundige maar is dit een theorie" ?
 
Zijn ze niet op die plek te enthousiast geweest met het slijpen je uitlaat voor het verchromen? Ik heb dit ook niet eerder gezien, maar het kan natuurlijk, als iets breekt bij een uitlaat is het altijd vlak naast een las omdat daar de materiaal structuur is verandert, nooit op de las zelf anders is het gewoon slecht gelast. Maar het is gewoon mogelijk, bij uitlaten waar de demper naar achter gaat breekt de tailpipe ook nogal eens af, maar wel naast de las.
Heel erg zwaar zonde van die uitlaat imo, d'r was toen ook ooit iemand die grote scheuren had in z'n team 2006 uitlaat, maar dat was idd een fabricage fout. Hier zou ik het niet weten, maar deze uitlaat is ook 3/4 jaar oud toch? Dan kan het verhaal van armon miss wel kloppen.
 
Ja oke,
Uitlaat heb ik 2,5 jaar geleden nieuw gekocht, en destijds meteen laten verchromen..
Maar om nou de chromerij dat aan te rekenen :rolleyes:
Zoals Armon al zegt ligt het dus aan de serie en is het wel eens vaker voor gekomen..
Ik ga iets proberen met 2K metaal plamuur ofzo, proberen het goed te krijgen.
Als het blijft zitten, zou mooi wezen.. is het niet zo, dan maar lassen..

Die pijp wegdoen zie ik wel als laatste optie in elk geval, aangezien hij ook lekker loopt op m'n evo.. en tevens verchroomd is.
 
het kan igg nooit door de warmte komen, dat is alleen maar goed voor de uitlaat, warmte dan raakt hij zn spanningen uit zijn matriaal kwijt.
zou een goede optie zijn voor de uitlaat fabrikanten om alle uitlaten eerst weer te verhitten en af te laten koelen, zijn ze weer spannings vrij dus minder kans op scheuren enz..
 
Het gescheurde gat netjes rond/vierkant vijlen , daarna de randjes polijsten , dan maakt je zelf een nieuw plaatje , erover lassen met een tig apparaat , daar een Draadbuisje oplassen voor de demperklem op vast te zetten , je polijst het stukje dat gelast is , en het is gewoon goed gemaakt en je zult er weinig tot niks meer van zien.

mijn neef zijn c16 was zo ook gescheurd geweest , en is gewoon netjes weer gemaakt , behalve dat die van hem niet verchroomd was , maar dat maakt niks uit.
 
dit heeft gewoon onder spanning gestaan of het is een fabricagefout , dus of de demper is niet goed gemonteerd of de boel is niet goed gelast.

het heeft geen nut om er verder over te discuseren , het moet gewoon klaar.

imo kun je dan 2 dingen doen :

1 proberen voor garantie een nieuwe te krijgen

2 de bevestiging er weer op laten lassen en de boel opnieuw laten verchromen.

of natuurlijk een 3e optie , een nieuwe kopen..

het nadeel van chroom uitlaten is dus bijv. zoiets , daarom wil ik geen chroom uitlaten hebben.
 
Op chroom lassen is het domste wat je kunt doen , het te lasse materiaal moet zuiver en ontvet zijn , als je last op chroom gaat het je las in trekke en ga je vieze las krijgen met gaatjes en belletjes erin , wat als gevolg dat de las gaat scheure na enige tijd en op het materiaal gaat invreten.
 
Ik heb dus vorig jaar net hetzelfde meegemaakt. toen met een chrome bidalot c20, op net dezelfde plaats. Wie er was op de sprint in Heule zal het zich misschien nog herinneren, ding brak af midden tijdens sprint....
Had toen die uitlaat laten lasseb maar het vermogen is nooit meer hetzelfde geweest en heb hem dan maar weer verkocht.

Echt kut dat zoiets kan gebeuren en hoop dan toch nog dat je het kan fixen.
 
Back
Top