yasuni c20 op ander blok???

SiNNeR

Well-Known Member
De politie heeft aangegeven dat ze de komende maand intensief scooters zullen controleren. Aangezien mijn scooter veel en veel te hard loopt lijkt het mij verstandig om er even een ander blokje onder te gooien. Nu rijd ik met een complete Polini EVO 70cc LC setup en heb een yasuni C20 uitlaat. Het blokje wat ik nog heb liggen heeft een S6 50cc, S6 vario en koppeling maar er zit nog geen geen uitlaat op. Is het misschien mogelijk om m'n yasuni C20 hier bij te gebruiken of loopt dat niet lekker? of is het misschien zelfs schadelijk voor m'n uitlaat?
 
Advertisement - register to remove this

voor de uitlaat boeit het niet , eerder voor de cilinder.

een C20 loopt best mooi op een 50cc , ik vind het niet ideaal omdat de diameter van de bocht erg groot is. Maar goed lopen doet het iig wel.
 
Je hebt een grote inhoud om te vullen (voor tegendruk), dus dat wordt veel toeren draaien als je maar 50cc hebt om een beetje een constante tegendruk te hebben en dus power te kunnen hebben. Zo had ik geredeneerd.. mja proberen is gratis :)
 
Ik weet niet of ze er moeilijk over doen, maar vergeet niet dat een C20 niet goedgekeurd is om op de openbare weg te gebruiken.

Een shot, R, Z, next, sito+ etc zijn ook allemaal niet meer goedgekeurd om op de openbare weg te gebruiken zodra je de prop eruit haalt. Kijkt geen agent naar zolang je snelheid goed is.

Als die uitlaat er heel 'dik' uitziet en je gebruikt een begrenzer om op de rollerbank langzaam te gaan ja dan kan die agent misschien moeilijk gaan doen, maar dan zou je op die begrenzer gepakt worden en niet op die uitlaat nu ik erover nadenk.. dus boeit niks
 
Ik heb inmiddels de c20 op het blok en onder m'n scoot zitten. het loopt niet verkeerd, maakt geen overdreven herrie en rijd ongeveer 70km/h. dit vind ik een mooie snelheid om tijdelijk mee te rijden. het is in ieder geval beter dan dat je met 130 km/h op een rollenbankje staat te gassen.
 
Een shot, R, Z, next, sito+ etc zijn ook allemaal niet meer goedgekeurd om op de openbare weg te gebruiken zodra je de prop eruit haalt. Kijkt geen agent naar zolang je snelheid goed is.

Als die uitlaat er heel 'dik' uitziet en je gebruikt een begrenzer om op de rollerbank langzaam te gaan ja dan kan die agent misschien moeilijk gaan doen, maar dan zou je op die begrenzer gepakt worden en niet op die uitlaat nu ik erover nadenk.. dus boeit niks

Echter staat er wel een keurmerk in gestanst, dus is deze goedgekeurd voor op de openbare weg, en dit is niet het geval bij een "circuit" uitlaat. Waarschijnlijk doen ze er ook niet moeilijk over, maar je weet nooit.
 
Back
Top