C16 @ stage6 racing

Aprillia SR

Well-Known Member
Hallo

Misschien al een veelgestelde vraag maar ik weet het zo niet :)
Zal een C16 goed lopen op de volgende setup?

Stage6 racing AC
Malossi MHR krukas
Stage6 v-force membraam
DO 21mm met stage6 kelk en e13 filter
Malossi vario
Delta clutch
HPI 2004

Ik rij nu met een technigas RS2 maar hij wilt niet echt toeren op top draaien en doortrek is ook niet om over te stoefen 8P

Afstelling nu:
5.5gr rollen (als ik lichtere steek lijkt hij in een soort van overtoeren te gaan en maakt hij absoluut geen snelheid)
Stage6 sterkste drukveer en trekveren (rode drukveer ook al geprobeerd , geen verschil)

Ik zat te denken dat het gebied waarin de technigas zijn koppel/vermogen afgeeft mss te laag ligt?
En zal een C16 beter gaan? of andere suggesties? :)

Mvg
 
Advertisement - register to remove this

mja , als je dit met een standaard vertanding doet is het natuurlijk logisch dat ie meer toeren gaat draaien , met zo'n setup kun je het beste even wat langer vertanden..

maar wel zeg ik erbij dat deze setup zo beter is dan met een C16 , een Racing AC is erg tam zo uit de doos , wil je een C16 gaan gebruiken zou ik de cilinder zeker (laten) tunen..

deze uitlaat die je nu hebt moet perfect kunnen lopen op deze cilinder , 5,5 gram rollen is ERG zwaar btw..

ik zou eens beginnen met een malossi gele drukveer en rond de 4 gram rollen met deze uitlaat.

verder zou ik een standaard filter zonder prop monteren , veel mooier af te stellen met deze setup..
 
powerband van je Tecnigas ligt idd wat lager. C16 moet echter nog steeds heel mooi lopen, ook op een stock Racing (zowel AC als LC).
 
Ik heb nu LC vertanding , die is toch iets langer als de ac niet?

Maar ik heb niet het probleem dat hij te veel toeren draait op top eerder te weinig. Hij trekt heel erg hard op maar bij 40 ongeveer trekt hij heel langzaam door. Een std filter kan ik niet kwijt ivm plaats.

Ik zal straks eens een gele drukveer en 4.0gr rollen proberen.
 
Wat ik ook zo raar vind is ik heb stage6 rode trekveren en een stage6 sport/pro koppeling maar hij draait niks vrij, hij pakt gelijk aan.
 
Ik heb nu LC vertanding , die is toch iets langer als de ac niet?

Maar ik heb niet het probleem dat hij te veel toeren draait op top eerder te weinig. Hij trekt heel erg hard op maar bij 40 ongeveer trekt hij heel langzaam door. Een std filter kan ik niet kwijt ivm plaats.

Ik zal straks eens een gele drukveer en 4.0gr rollen proberen.


mja , die is ook al erg kort met 70cc..
 
powerband van je Tecnigas ligt idd wat lager. C16 moet echter nog steeds heel mooi lopen, ook op een stock Racing (zowel AC als LC).

een Tecnigas als deze draait net iets meer toeren dan bijv. een Shot in verhouding , de C16 stukken meer , echter is een Racing AC niet veel meer dan de gemiddelde gietijzer 70cc aangezien de timing behoorlijk laag is..

het loopt vast mooi maar ideaal is het niet...

als ie std blijft zou ik eerder een shot nemen , bij tuning een C16..
 
Vreemd, kan me een bankuitdraai herinneren waarop de RS2 (of RS70) eerder gelijk liep aan een Yas R. Shot draait marginaal meer toeren. Powerband van een C16 begint uit mijn hoofd bij zo'n 11k. Dat moet een S6R makkelijk kunnen halen, helemaal met de setup die hij heeft ook al is het een AC :). Ding moet nog steeds goed 11-12k kunnen draaien.

Ik zou bij standaard juist een C16 nemen en bij tuning eventueel een R1200/C20 oid.

Vertanding zou ik lekker standaard laten aangezien hij er toch nog niet uitloopt en het een rotklus is om die te vervangen :).

Edit:
Is ook wel sneller als de gemiddelde gietijzeren 70cc, daaronder valt eerder de Streetrace/Pro.
 
tja , ik heb behoorlijk wat setups klaargemaakt met exact dezelfde setups , vaak met shot maar ook veel met tecnigas TG2 , welke net wat meer toeren draaide dan de shot altijd.

op mina horizontaal LC

bedenk je wel even dat dit een luchtgekoelde is ,dus is het thermisch minder ideaal dan een LC , die standaard ook hoger getimed is.

ik heb wel een piaggio klaargemaakt met Racing AC met c-16 , hierbij maakte de scooter een keer 11.000 tpm maximaal , ik heb toen de cilinder aangepast waarna de scooter goed liep bij zo'n 13.200 tpm , draaide een heel stuk beter.

met de Mina AC Racing cilinders heb ik met 2 scooters ook wel op het circuit gereden , maar niet met zulke uitlaten als deze , de standaard cilinder is gewoon veel te tam iig , dus die zijn toen een beetje aangepast , dit scheelt enorm met zo'n setup.

alleen omdat het thermisch niet ideaal is om zo 13,500 a 13,900 te laten draaien ben ik overgestapt naar LC , maar std zijn de Racing AC's IMO niks..
 
Klopt ook dat het niet echt ideaal is, maar dan moet hij nog wel meer toeren kunnen draaien. Pia C16 is wel wat laagtoeriger dan een Mina C16.

Heb met die van piaggio ook geen ervaring, alleen met een mina ac en die liep na wat afstelwerk beduidend beter met een C16 als met een R :).
 
Ok, wat loopt nu beter? een c16 of mijn technigas want nu weet ik nog steeds niks ;)

Ik heb nu eens 4gr rollen en een gele drukveer geprobeerd , hij trok echt een stuk beter maar hij maakt nog altijd niet echt snelheid. De eerste 5m trekt hij als een gek maar daarna gaat het zo langzaam door...
 
mja , nog steeds met de std vertanding , zet je er een c-16 op word het alleen nog maar erger..

gewoon nog even bezig met afstellen iig.
 
Back
Top