BX Scooter NK 2011

Je zult een uitlaten moeten ( laten ) maken voor een 50cc crosser. Er is niets echt goeds te koop op de markt. De meeste uitlaten zijn veel te dik en zullen niet goed presteren met een getunede 50cc cilinder. Het grootste probleem is dat het koppel erg laag is onderin. Als je aan het crossen bent kan de vario wel eens inzakken en dan loopt het helemaal voor geen meter meer.


Algemeen kan ik zeggen ( ik kan uit ervaring spreken ) dat brommercross een zeer leuke bezigheid is. Het is veel goedkoper als sprinten of racen en je krijgt er meer voor terug. Het is niet alleen leuk om zelf iets moois te bouwen maar ook is er een zeer belangrijk sportief aspect. Je moet aan je conditie werken om vooraan mee te kunnen doen. Daarnaast is uithoudingsvermogen en doorzetten erg belangrijk bij de meer uurs crossen. Het houdt veel meer in dan een sprintje trekken of rondjes rijden op het asfalt. Daarnaast is het een team sport wat ook erg leuk kan zijn.

Het is een sport die aan populairiteit aan het winnen is. Ik denk dat het met name te danken is aan de gunstige prijs en dat je geen risico loopt op boetes enz. Je kan immers op de meeste crosbanen trainen voor nog geen € 10.-

Daarnaast is het vaak een gezellig weekend met een BBQ er bij. Er is altijd een gemoedelijke sfeer onder alle deelnemers.

Iedereen kan meedoen, dus ook met een beperkt budget.

Brommer cross::winner:
 
het is niet te vergelijken, ik heb gecrossed met en 250 ktm en na 10 rondjes over de baan was ik aardig kapot

maar ik rijd ook met me sprinters over straat en na 15 min rijden ben ik ook redelijk afgetuigd ( niet helemaal te vergelijken met circuit maar toch )

het is beide zwaar
 
hallo lezers,

kheb door onmundig tijd gebrek niet mijn topic bij kunnen houden sorrie hiervoor.
de scooter is af is alleen nog maar mee getest nooit een wedstrijd mee gereden.
het eind resultaat mag er naar mijn mening best wezen.
img1176h.jpg


voor de mensen met intresse hij is tekoop evntueel ook alles op blok na;)
 
hoeveel inch is dat wiel? heb je daarvoor het blok aan moeten passen? normaal kun je zo'n groot wiel toch niet kwijt?
edit: ow ik zie het al. die scooter heeft standaard ook al een best groot wiel. is dat mina horizontaal ja? wist ik niet.
 
Back
Top