BX Scooter NK 2011

Eef#

Well-Known Member
hallo,


ik ben Eef ben 19 jaar jong kom uit Groenlo.
Heb al heleboel projecten gehad..
aantal puchjes en mt5jes..
2 senda projecten..

1.
v80w2v.jpg



2.
10zsfna.jpg






het geval stond bij mijn maat in de schuur te vergaan in een hoekie dus heb ik gevraagt of hij er niet vanaf wilde..

het is een aprilia scarabeo die in 2007 11,7 pk trok met 50cc bij XSH op de bank.

de setup is:
50cc hebo ng 50cc XSH bewerkt.
16mm dellortho phva.
yasuni c30
polini EVO overrange poelies
polini overrange snaar
hebo krukas
spruitstuk malossi en membraan

het rijwiel gedeelte is ook al flink aangepast dmv. versteviging en VanLaar supension van een ktm sx 65 afgeveerd op ong. 85 kilo.

Hele zooitje gkocht voor 200Euro geen geld d8 ik:p:W

1z3wl20.jpg

w9fsxz.jpg


De veranderingen:

nouw de cilinder is wel een beetje op na alle uurscrossen die die heeft gereden in 2007.
dus ben ik opzoek gegaan naar een andere 50cc cilinder.
ik kon voor 30 euro een polini EVO op de kop tikken die ook al bewerkt was dus die naar mij laten komen.(ff zuigertje regelen en klaar)

enige wat niet bij de scooter zat toen ik hem kocht was een ontsteking. ga eerst proberen of de pvl van de derbi erop past en later zal er wel wat anders komen.(eprom oid) IEMAND ENIG IDEE OF PVL VAN DERBI PAST OP MINARELLI HORIZONTAAL?

bij het nk mag er met een grotere carb. worden gereden dus word er een 21 of 24mm geplaatst.

het rijwiel gedeelte word nog iets verstevigt ivm met kleine scheuren in de middenbalk.

Eigenberekende en gemaakte OPmaatuitlaat komt eronder (ook gedaan bij senda#2)

er zal ook kapwerk en zadel van een crossmotor op worden pas gemaakt.

het blok zal worden aangepast naar een soort achterbrug.(dus wiel aan beide kanten ondersteund) dit heeft als doen om de eindvertanding en as wat meer te sparen aangezien deze wel een kapotgaan/breken..

er zit nu een 16 inch achter wiel in maar probleem is dat daar geen fatsoenlijke crossband voor te krijgen is.. want de band mag niet hoog zijn anders komt deze tegen het blok aan. dus willen we een 13 of 14inch scooter wiel aanpassen dmv op de scootervelg een velgrand te monteren van een 14inch crosswiel.. hierdoor kan er een goede noppenband worden gemonteerd en blijft het wiel smal..

DOEL: Top 3 NK 2011 Varioklasse.

meer foto's binnekort.
dit was het wel voor eerst.
vragen en opmerkingen zijn vanharte welkom.

gr. Eef
 
Last edited:
Advertisement - register to remove this

Niet zo bekend idd, misschien wat meer info? kwa regels etc? Wel is van gehoord maar niet echt als een NK!
Superklasse: (schakel)
- maximale cilinderinhoud : 50cc

Standaardklasse: (schakel)
- maximale cilinderinhoud : 50cc.
- maximale carburateurdoorlaat : 16mm.
- blok en frame van gehomologeerd model.

Automatenklasse :
- maximale cilinderinhoud : 75cc.
- blok en frame van gehomologeerd model.

Scooterklasse + alle varioaangedreven bromfietsen :
- maximale cilinderinhoud : 50cc

Dit is het regelement kwa cilinderhoud enzo.
 
Waar wordt deze cross over het algemeen gereden, ziet er uitdagend en betaalbaar uit


de meeste crossen worden verreden in de achterhoek of twente (vaak meer uurs crossen bijv. 5, 6 of 8 uur achter elkaar)

en of het betaalbaar is hangt puur af wat je wilt wil je goed mee komen in de superklasse en varioklasse of in de top van de standaartklasse.

zul je wel goede crossskilss moeten hebben en een pktje of 12 is wel vereist.
 
Beste Eef, lees dit even door graag:

anders gaat je pagina dicht, want hier hebben we niks aan.


kheb het doorgelezen maar lukt maar niet om fotos te plaatsen heb ze verkleind en alles..

krijg deze melding
  1. Post denied. New posts are limited by number of URLs it may contain and checked if it doesn't contain forbidden words.
 
dan doe je iets niet goed,,


mvg Jeroen

btw,, lijkt me best vet,, 12 pk komt wel goed:)
of het heelblijft is een ander verhaal:D

eens in verdiepen :p
 
dan doe je iets niet goed,,


mvg Jeroen

btw,, lijkt me best vet,, 12 pk komt wel goed:)
of het heelblijft is een ander verhaal:D

eens in verdiepen :p


doe het precies zo als jij zegt..(heb al op meerdere fora gezeten en daar nooit problemen mee gehad)

komt het mieschien omdat ik nieuw ben en ze anders denken dat ik 1 of andere spam machine ben?:p



ja dat is het nou precies bij de brommercross je moet snel zijn en het moet lang kunnen volhouden..

deze scooter die ik heb overgekocht heeft ook zijn ups en downs gekend..

bijv. om de 2 a 3 uur knapte de v-snaar of als je springt en je hebt je gas niet dicht dan staat je snaar onderspanning en bij het landen knapt de snaar;) btw. met een overrange set heb je hier lang niet zoveel last van kan het redelijk goed hebben..
 
doe het precies zo als jij zegt..(heb al op meerdere fora gezeten en daar nooit problemen mee gehad)

komt het mieschien omdat ik nieuw ben en ze anders denken dat ik 1 of andere spam machine ben?:p



ja dat is het nou precies bij de brommercross je moet snel zijn en het moet lang kunnen volhouden..

deze scooter die ik heb overgekocht heeft ook zijn ups en downs gekend..

bijv. om de 2 a 3 uur knapte de v-snaar of als je springt en je hebt je gas niet dicht dan staat je snaar onderspanning en bij het landen knapt de snaar;) btw. met een overrange set heb je hier lang niet zoveel last van kan het redelijk goed hebben..

Komt gewoon omdat je iets niet goed doet. Je kan met posten op de afbeeldingsknop drukken, dan zet hij automatisch je link goed. Je kan hier geen foto's uploaden. Dat zul je moeten doen op een uploadsite zoals tinypic.com
 
Waar wordt deze cross over het algemeen gereden, ziet er uitdagend en betaalbaar uit


je doet erg min over het brommer crossen erg jammer

maar als je wil winnen op de brommer cross en al helemaal met een vario
zal ik maar zorgen dat je de boel goed voorelkaar hebt

met sprinten heb je minder last van slijtage in je vario en kopling
en om dan nog maar te zwijgen aan de vertanding die je om de ooren vliegt als je verkeert land bij het springen + wij rijden in 8 uur meer als 100 km op een cross baan met sprinten is het een paar x 150 meter

tip: bauw maar een cross scoot op en rij maar een jaar mee in de top 5
dan kom je er wel achter :!

laterss
 
Back
Top