Kire Toon
New Member
Het betreft een BTC STREETLINE uit 2018 EURO 4. Dit is een 4 takt GY6 blokje.
Deze heb ik defect gekocht 1 maand geleden. Vorige eigenaar heeft er 1 jaar mee gereden. Toen startte deze niet meer. 2 jaar (!) in de schuur laten staan.
Hij heeft na eigen zeggen euro 95 getankt.
Ik ging dus uit van vervuilde brandstof systeem en vervuilde cilinder.
Brandstof afgetapt. Was oranje van kleur, dus ik concludeer dat hij 2 takt olie heeft toegevoegd. zucht...
Verder heb ik volgende gedaan:
- euro 95 afgetapt en euro 98 getankt
- Carburateur gereinigd
- Cilinder en zuiger + pakkingen vervangen
- Cilinderkop gereinigd
- Kleppen gereinigd en gepoleist
- Kleppen gesteld
- ECU & CDI vervangen
Helaas na dit alles is mijn compressie nog steeds veel te laag: 30 PSI / 2.1 BAR. Moet 168 PSI / 12.2 bar zijn (dacht ik)
Vonken doet het soms wel, soms niet. Erg vreemd. Dacht dat het aan de CDI/CSU lag, maar van beide nieuwe geplaats, mocht niet baten.
Gelet dit mijn eerste scooter is waaraan in sleutel, weet ik nog niet alles en sluit ik niet uit dat ik eea verkeerd heb gedaan.
Mbt de compressie, zou ik denk ik nog eens naar de cilinderkop/kleppen moeten kijken.
Wellicht kan de combinatie van zowel de vonk als de lage compressie jullie iets zeggen? Kan er iets met de krukas mis zijn?
Graag julie inzichten?
Vriendelijk dank
Deze heb ik defect gekocht 1 maand geleden. Vorige eigenaar heeft er 1 jaar mee gereden. Toen startte deze niet meer. 2 jaar (!) in de schuur laten staan.
Hij heeft na eigen zeggen euro 95 getankt.
Ik ging dus uit van vervuilde brandstof systeem en vervuilde cilinder.
Brandstof afgetapt. Was oranje van kleur, dus ik concludeer dat hij 2 takt olie heeft toegevoegd. zucht...
Verder heb ik volgende gedaan:
- euro 95 afgetapt en euro 98 getankt
- Carburateur gereinigd
- Cilinder en zuiger + pakkingen vervangen
- Cilinderkop gereinigd
- Kleppen gereinigd en gepoleist
- Kleppen gesteld
- ECU & CDI vervangen
Helaas na dit alles is mijn compressie nog steeds veel te laag: 30 PSI / 2.1 BAR. Moet 168 PSI / 12.2 bar zijn (dacht ik)
Vonken doet het soms wel, soms niet. Erg vreemd. Dacht dat het aan de CDI/CSU lag, maar van beide nieuwe geplaats, mocht niet baten.
Gelet dit mijn eerste scooter is waaraan in sleutel, weet ik nog niet alles en sluit ik niet uit dat ik eea verkeerd heb gedaan.
Mbt de compressie, zou ik denk ik nog eens naar de cilinderkop/kleppen moeten kijken.
Wellicht kan de combinatie van zowel de vonk als de lage compressie jullie iets zeggen? Kan er iets met de krukas mis zijn?
Graag julie inzichten?
Vriendelijk dank