Brommobiel geen remdruk

Gijs139

Member
Het begon toen ik 1 week op vakantie was geweest en ik wou wegrijden en ik trapte me pendaal in maar er was geen druk. Ik kon het pendaal helemaal intrappen zonder dat ik remde.

Hierna heb ik me remschijven, hoofdremcilinder, 2 voor remleidingen vervangen en daarna ontluchtt. Dit werkte nog steeds niet.

Weet iemand wat er aan de hand is?
 
Advertisement - register to remove this

Hoe bedoel je achter me trommelremmen, heb zeker trommel achter. Kreeg de trommeldeksel alleen niet los aan beide kanten.
Bij het ontluchten kwamen er kleine straaltjes uit. Is dat genoeg?
 
Achter zitten dan waarschijnlijk remcilinders op je ankerplaat , als daar 1 lek is verlies je daar je druk . Je zou de trommel moeten demonteren om dit te zien , of aan de onderkant van je ankerplaat moeten sporen van olie te zien zijn . Er moet tijdens het ontluchten een flinke straal uit je nippel komen al naar gelang hoe snel iemand het pedaal intrapt .
 
Nee ik zou het niet weten , zit er in het midden een centrale moer met een splitpen of zelfborgende moer ? Dan deze losmaken en de trommel met wiellagers eraf halen , Of zit er een kruiskop schroef op het oppervlak ? Kun je anders een foto plaatsen van de trommel
Post automatically merged:

En je bent bekend met het remmen ontluchten of is dit je eerst keer ?
 
Zijn je remmen niet gewoon een beetje verkleeft? Wij hebben dat met vrachtwagentrailers op het werk ook als deze soms lange tijd stil staan dat de remmen blijven hangen. Paar flinke hengsten met een hamer erop en ze komen weer los. Maar een brommobiel is wat kleiner dus een paar tikjes met de kunstof hamer om te beginnen op de trommels en dan verder kijken
 
Back
Top