ProJasonZ

New Member
Hallo beste lezers ik heb zelf een zip 4t en dacht eraan om binnekort tijdelijk over te stappen naar brommobiel weet iemand goedkope koopmogelijkheden of goedkopen lease mogelijk heden
Mvg
Jason
 
Advertisement - register to remove this

Bij leasen zit je meestal vast aan een contract waarbij je bijvoorbeeld na 3 jaar de rest "schuld" ineens moet betalen.

Ik weet niet of dat nu nog zo is. Is voor mij alweer 20 jaar geleden dat ik dat ik een "lease" heb gehad.

Ikzelf heb ook eens rond gekeken voor een brommobiel maar bij een beetje degelijke kun je rustig rekenen op 3000 euro of meer als je geen afgetrapte wilt hebben.

Ik had een budget van 2500 euro maar op wat afgetrapte na kon ik voor dat bedrag niets vinden.

Ze zullen via de juiste kanalen mogelijk wel te vinden zijn als je geluk hebt. Vaak adverteren ze met onder andere "Te koop maar" er mankeerd bijna altijd wel iets aan maar als je zelf handig bent is een "afgetrapte" een keus die het overwegen waard is.
 
Nou voor 3000 euro heb je eigenlijk nog steeds niets. Mijn jdm albizia koste destijds ook 4250 euro en dat was toen de max die ik te besteden had..
Het autootje is verre van dat er geen problemen er mee zijn..

Wil je echt iets goeds hebben dan begint het pas bij 5500 a 7500 euro.. En dan heb je een iets verouderd model..

Een nieuwe kost je makkelijk 16.000 euro voor een top model.

Echter ken ik ook de prijzen van de onderdelen..

* Voor een enkele aandrijf as ben je al snel 150 euro kwijt
* Een riem kost je ongeveer 50 euro (opzicht valt dit nog mee)
* Een losse vario poelie voor kost je al snel 300 a 500 euro.. En met een achter poelie erbij nog duurder.
* Blok pakkingen kosten ook heel duur (veel duurder dan die van een scooter.
* Waterpomp kost je 350 euro.
* Een nieuwe schakelbak kost je ongeveer 900 a 1000 euro.
* Voorwiel adapter met remschijf kost je per kant 300 a 350 euro.


De goedkoopste delen zijn vooral die kleine dingentjes:

* Gloeibougie ongeveer 5 a 6 euro
* Oliefilter ongeveer 20 a 30 euro
* Motor steun rubbers wellicht 20 tientjes.
 
Last edited:
Back
Top