This is a mobile optimized page that loads fast, if you want to load the real page, click this text.

Brommobiel Aandrijfas demonteren

ramonfnstr

New Member
Goedenmiddag, ik heb recent een brommobiel gekocht waarbij er helaas een gat in de versnellingsbak zit. De versnellingsbak is er nu uit, maar de assen zitten er nog aan vast. Heeft iemand hier enig idee op wat voor manier je de assen uit de bak kunt krijgen?

welk merk/ type e.d? kans is klein dat iemand het weet maar toch. meer info helpt vaak

Ah helemaal boven in: JDM Abaca..

Gewoon hetzelfde idee als een auto toch, volgens mij? Vaak zit er een rand op, kan je een bandenijzer, botte beitel oid op zetten, en dan tik je hem er met een hamer uit. Niet te gek doen.
Of je zet er een breekijzer, of bandenijzer tussen, en wrikt hem er op die manier uit. Ook weer niet te gek doen natuurlijk.
Voorzichtig zijn met de hoes, en de klem om de hoes.

Heb je een foto?

Op de foto zie je het, ik zal proberen hardere tikken te geven, heb flink lopen wrikken maar nog zonder succes helaas

Attachments

• IMG_1147.jpeg
    234.6 KB · Views: 19
Zit ook een mooi gat in. Kan natuurlijk zijn dat het nu helemaal klem zit omdat de boel kapot gelopen is.

Heb je hem er aan de andere kant wel uit? Dan kan je vaak door het differentieel heen tegen die as aan tikken met een doorslag.

Zit ook een mooi gat in. Kan natuurlijk zijn dat het nu helemaal klem zit omdat de boel kapot gelopen is.

Heb je hem er aan de andere kant wel uit? Dan kan je vaak door het differentieel heen tegen die as aan tikken met een doorslag.
Zal het straks even proberen, heb m er daar namelijk ook niet uit. bedankt!

Ik hen een aixam als jij ook een aixam hen zou k je kunnen helpen. Waar woon je
Post automatically merged:

Op de foto zie je het, ik zal proberen hardere tikken te geven, heb flink lopen wrikken maar nog zonder succes helaas
Dat zal wel een nieuwe huis worden van de bak een nieuwe Carter. Of je kent iemand die goed aluminium kan lassen.

Ik hen een aixam als jij ook een aixam hen zou k je kunnen helpen. Waar woon je
Post automatically merged:

Dat zal wel een nieuwe huis worden van de bak een nieuwe Carter. Of je kent iemand die goed aluminium kan lassen.
Een nieuwe bak is besteld, komt vrijdag binnen.

Ik woon in Sneek, dat is in Friesland