Distributie tandwiel demonteren

Meesss

New Member
Hallo iedereen,
Ik wilde de koppakking van mijn fosti grande retro vervangen, alleen kon ik nergens een moer, bout of inbus ontdekken om het tandwiel van mijn distributie ketting er af te halen. Op YouTube en dergelijke zie ik echter wel dat dit het geval is. Zie ik iets over het hoofd of is er een andere oplossing?
Groet, Mees
0DD390F7-1D7B-4575-852C-02088428A422.jpegF457E58E-7D30-45B2-A35E-235C3CA5EE68.jpeg
 
Advertisement - register to remove this

nokkenas op tijd zetten en dan je distributie ketting spanner los halen die op je cilinderkop zit, dan word je ketting losser en komt ie eraf net als een ketting bij een fiets,
 
nokkenas op tijd zetten en dan je distributie ketting spanner los halen die op je cilinderkop zit, dan word je ketting losser en komt ie eraf net als een ketting bij een fiets,
Ohhh top! Heel erg bedankt voor de tip! Ben nog aan het leren zoals je ziet haha.
groet, Mees
 
nokkenas op tijd zetten en dan je distributie ketting spanner los halen die op je cilinderkop zit, dan word je ketting losser en komt ie eraf net als een ketting bij een fiets,
Waar kan ik deze spanner precies vinden?
Zit deze bij de kleppen of verder op het blok?
Alvast bedankt!
Groet Mees
 
Meesss,
ik heb de bijdrages hierboven niet aandachtig gelezen maar het lijk me toch het beste dat je even naar Youtube gaat en daar enkele filmpjes bekijkt.
Zoek gewoon op "GY6 big bore kit".
Je ziet dan vanzelf hoe je alles verwijderd wat nodig is om de pakking te vervangen en nadien de ketting weer op spanning te brengen en je timing weer op tijd zet.
Vooral dit laatste is belangrijk want doe je dit verkeert heb je onherroepelijk motorschade.
 
Meesss,
ik heb de bijdrages hierboven niet aandachtig gelezen maar het lijk me toch het beste dat je even naar Youtube gaat en daar enkele filmpjes bekijkt.
Zoek gewoon op "GY6 big bore kit".
Je ziet dan vanzelf hoe je alles verwijderd wat nodig is om de pakking te vervangen en nadien de ketting weer op spanning te brengen en je timing weer op tijd zet.
Vooral dit laatste is belangrijk want doe je dit verkeert heb je onherroepelijk motorschade.
Bedankt voor de tip! Snap nu waar de spanner zit!
groet mees
 
Back
Top