This is a mobile optimized page that loads fast, if you want to load the real page, click this text.

Brommercross Brabant 7/14 november

Status
Not open for further replies.
€ 45 voor een jaar trainen is niks !!

Maar voor de meeste mensen gaat het hier over slechts 1 wedstrijd en dan kan ik er in komen dat zij dit te veel vinden. Zeler omdat zij andere prijzen gewend zijn.

PS. Er worden schijnbaar veel meer wedstrijden gehouden met een bromfiets klassen ( vooral puchjes ). Melven wil ook aan deze wedstrijden deelnemen met zijn Ice. Dan heeft scootercross toch wel potentie denk ik. Wie weet ga ik wel een eigen scooter bouwen voor dit soort evenementen, het zal aan de tijd liggen of dit ook gaat gebeuren. Wel fijn dat je op veel plaatsen terrecht kunt en geen gezeur krijgt met voorbijgangers en/of politie.

vroeger was Jubbega ook maar zo'n beetje wat puchjes etc, eigenlijk stelde het echt weinig voor (jaar of drie/vier terug)... en toen kwam scooterforum.net ff ownen en is het sprintgebeuren geworden tot wat het nu is :X

gaan we met de cross voor hetzelfde ? :X :X :X

Hmmz :W Maybe toch ook maar weer een extra scootertje er bij kopen (strand om te trainen :W ) Of gewoon noppenbanden onder de Slider knallen :+

Weet nie of dit hier de gepaste plaats ervoor is, maar ff puntje van discussie opgooien...

Wat denken jullie dat beter rijdt op een crossbaan (onder een scooter dus):

1) De banden waarmee Erwin en Knapuh reden, 10" 120 of 130 breed ofzo
2) Meer een grotere wielmaat en een wat smallere band, ik denk dan aan de achterband van een 65-85 cc kleine wielen crossertje...

Ik zelf zou voor optie 2 gaan...

Nogmaals, als dit hier niet hoort mag het ook meteen weer weggehaald worden, maar hier zit de 'cross-kliek' een bietje bij elkaar...

Optie 2, dat je grotere wielen hebt in ieder geval. Heb je voordeel bij in de diepe sleuven die getrokken worden tijdens de wedstrijden.

Zo'n band op een 13" velg fixen... zaterdag ws ff naar een crossshop om te informeren of die banden er uberhaubt wel zijn in 13 of evt 12 inch...

13"is dan nog te klein. Is ong uiteindelijk even groot of net ietjes groter als 10" (met band eromheen dan he) Je kunt niet echt groot gaan op scooter, is geen ruimte voor helaas.

mijn cr 80 kleine wielen heeft achter al een 14" wiel zitten, dus dit is ook geen optie. misschien dat het met een kx60/65 wel lukt, of je kijkt naar de kleine ktm modellen.

MHRntt said:
13"is dan nog te klein. Is ong uiteindelijk even groot of net ietjes groter als 10" (met band eromheen dan he) Je kunt niet echt groot gaan op scooter, is geen ruimte voor helaas.

Mja oke, maar dan heb je in ieder geval wel het voordeel van echte crossbanden, met lompe noppen erop -:-

Ik ga morgen zowieso ff informeren bij een crosshop, kijken wat die weten.

Status
Not open for further replies.