Brommer rijdt goed, maar na lange rit wil hij niet meer aanslaan.

drescoot

Well-Known Member
Beste allemaal,

Sinds kort heb ik een 4 takt scooter(2de hands)
Er waren wat kleine dingetjes, en die heb ik laten verhelpen.

Zo heeft ie een nieuwe accu, is de bougie vervangen, zijn wat oude rubberen slangen vervangen voor verse, en is het luchtfilter ook vervangen.

Hij rijdt nu weer als nieuw. ECHTER een probleem blijft. Wanneer ik een lange(re) rit heb gemaakt, de scooter uitzet, en dan weer wil starten, gebeurt er niks.

Enkel bij VOL gas blijft ie heel zielig aan, maar je komt er niet mee vooruit.
Neem je maar iets gas terug slaat ie uit.

Ik heb het luchtfilter even los gehaald, zodat ie iig genoeg lucht had, maar dit mocht niet baten.

Ik zie verder dat er vanaf de tank 2 benzine slangetjes gaan naar het 'blok'

eentje lijkt rechtstreeks te gaan, en de ander via een filtertje naar mijn cab.

Ik heb die laatste los gehaald, en toen opnieuw gestart. Uiteraard de slang ipv in de cab in een emmer. Daar ging nu de benzine heen. Maar het vreemde was, hij liep dus meteen!

Ik heb hem zo 5 minuten stationair laten draaien met af en toe een beetje gas.

Vervolgens heb ik het filter(het slangtje vanaf filter naar cab) weer aangesloten, en hij deed het perfect.

Mijn vraag is nu: Heeft mijn probleem te maken met het feit dat als ie dus al lekker warm is, er teveel benzine wordt aangezogen door de cab, en ik de brommer verzuip?

Zo ja, hoe is dit te verhelpen? En waar is die rechtstreekse slang voor? (of zie ik dat wellicht verkeerd en heb ik 5 minuten op overtollige benzine gedraaid?)

Alvast bedankt voor jullie hulp.
 
Advertisement - register to remove this

Wellicht ook handig te weten: Wanneer ik de scooter uitzet loopt er geen benzine meer uit het filtertje. Maar zet ik hem aan, blijft ie dus continue benzine toevoeren naar de cab.
 
Je carb werkt waarschijnlijk met een vacuüm, ik denk dat die waarschijnlijk gewoon kapot is.
Maar ik denk dat je het beter ff hier kunt posten, aangezien het om een 4 takt gaat.
 
Oh sorry dat dat enkel tuning moest komen. Mag dan evt verplaatst worden door een mod.


Wat betreft je reactie. Moet ie dan ook niet moeilijk 'rijden' ? Want als ik rijdt gaat het perfect.
 
Back
Top