Brommer start niet maar well knallen uit de uitlaat

Jordy Boonekamp

New Member
Hallo,
Ik heb vamdaag een lekker groot stukje lopen te touren op mijn brommer en toen hoorde ik een luide knal uit mijn uitlaat dus ik stop om te checken of alles het nog goed in orde is. Alles was in orde maar hij start niet meer.

Ik heb alles gecheckt, boegie vonkt als een trein, boegie word nat dus brandstof krijgt hij ook en hij heeft nog genoeg compressie keeringen ook bekeken die zijn nog goed. Soms tijdens het kicken krijg ik wel weer zo een luide knal uit mijn uitlaat.

Scooter: Kymco Sniper 50DD
Setup 50cc naraku met standard luchtfilter, carb, overbrenging en uitlaat.
 
Advertisement - register to remove this

als mijn kids boem horen rijden ze tot ie stopt..........en afgebrand is...
dus... iets ZOmaar Ineens..... trap ik al 20 jaar niet meer in.

ik denk te weinig zuurstof.....je uitlaat zit er immers nog op...
 
als mijn kids boem horen rijden ze tot ie stopt..........en afgebrand is...
dus... iets ZOmaar Ineens..... trap ik al 20 jaar niet meer in.

ik denk te weinig zuurstof.....je uitlaat zit er immers nog op...
Beetje raar, ik rij elke dag op dat ding zonder problemen. Was meer een luide pof in plaats van boem, en ja mijn uitlaat zit er nog netjes op
 
soms kan je wat brandstof ergens hebben zittwen zitten wat nog niet ontbrand is...
dat kan een plof veroozraken.
als het 1 of een enkele keer voorkomt zal ik me er niet druk om maken.
 
soms kan je wat brandstof ergens hebben zittwen zitten wat nog niet ontbrand is...
dat kan een plof veroozraken.
als het 1 of een enkele keer voorkomt zal ik me er niet druk om maken.
Probleempje is dat hij helemaal niet meer aan slaat na die plof, en heel soms tijdens het aan proberen te kicken krijg ik diezelfde plof weer
 
dan..voor je verder gaat testen...check de timing,,,door de plof kan ie een tandje of1-2 versprongen zijn... dan start t niet meer.
en niet alleen kijken maar ook checken en of t klopt.
hoe dat moet is vrij simpel en genoeg over te vinden.
 
Back
Top