brommer inschrijven

Seppe2002

Member
Hey ik ben van belgie en zou een scooter kopen maar deze heeft enkel de papieren van verlies en het gva en aankoopsfactuur. Is dit genoeg voor hem te kunnen inschrijven op mijn naam?
 
Advertisement - register to remove this

Seppe waarom vraag je dit hier en niet bij de DIV of vraag je verzekeraar die kan je hier ook mee helpen.

Als de brommer na een bepaalde datum is ingeschreven heeft de huidige eigenaar ook nog een deel II van het inschrijvingsbewijs dat hij normaliter thuis moet bewaren.
Misschien even informeren of dit zo is en of hij dit nog heeft of eventueel ook kwijtgespeeld is.

Onderstaande link kan je misschien ook wat duidelijkheid verschaffen

https://mobilit.belgium.be/nl/weg/i...-en-inschrijvingsbewijzen/opnieuw-inschrijven
 
Seppe waarom vraag je dit hier en niet bij de DIV of vraag je verzekeraar die kan je hier ook mee helpen.

Als de brommer na een bepaalde datum is ingeschreven heeft de huidige eigenaar ook nog een deel II van het inschrijvingsbewijs dat hij normaliter thuis moet bewaren.
Misschien even informeren of dit zo is en of hij dit nog heeft of eventueel ook kwijtgespeeld is.

Onderstaande link kan je misschien ook wat duidelijkheid verschaffen

https://mobilit.belgium.be/nl/weg/i...-en-inschrijvingsbewijzen/opnieuw-inschrijven
De brommer werd gekocht op een veilig waardoor er enkel het gva en aankoopfactuur van is… De verzekeraar gebeld en kan me enkel zeggen dat ik een inschrijvingsformulier moet regelen. Morgen gaat de verkoper langs bij de politie voor een attest van verlies van het inschrijvingsbewijs deel 1&2 aan te vragen. Met deze 2 papieren zou ik volgens hem dan een roze formulier/inschrijvingsformulier kunnen regelen bij de post. Iemand een idee of dit zou kloppen? Alvast bedankt
 
deze heeft enkel de papieren van verlies
Morgen gaat de verkoper langs bij de politie voor een attest van verlies van het inschrijvingsbewijs deel 1&2 aan te vragen.
Dit zou kunnen kloppen, zo staat het volgens mij ook op de website waarna ik verwees!
Hier even puntje 2 uitvouwen door op het pijltje rechts te klikken.
Hier spreekt men echter alleen over het verlies van het deel dat men bij zich moet dragen en bij het deel dat men thuis moet bewaren de aangifte van verlies te hechten.
Echter oudere scooters hebben maar 1 deel dus ik neem dan aan dat hiervoor alleen de aangifte van verlies voldoende is.
 
Dit zou kunnen kloppen, zo staat het volgens mij ook op de website waarna ik verwees!
Hier even puntje 2 uitvouwen door op het pijltje rechts te klikken.
Hier spreekt men echter alleen over het verlies van het deel dat men bij zich moet dragen en bij het deel dat men thuis moet bewaren de aangifte van verlies te hechten.
Echter oudere scooters hebben maar 1 deel dus ik neem dan aan dat hiervoor alleen de aangifte van verlies voldoende is.
Idd het is een piaggo typhoon dus al niet meer de jongste maar dat is het mooie er net aan. Merci hiermee kan ik al wat verder
 
Back
Top