BROM OMBOUWEN NAAR SNOR

Status
Not open for further replies.

Tino103

Well-Known Member
Ik heb nu al een tijdje een vespa lx 45km deze rijd nu 60 en heeft gewoon een gele kentekenplaat.

Nou is mijn vraag of ik deze kan laten ombouwen als snor. Naar mijn idee moet het toch gewoon mogelijk zijn als ik hem laat afstellen, opnieuw laat keuren bij het rdw en me verzekering aanpas??? of werkt het anders?

Misschien dat jullie hier iets meer van weten of er ervaring mee hebben8)
 
Advertisement - register to remove this

25 laten rijden en opnieuw laten keuren bij het RDW, dat kan. Kost je een hoop geld. Beter verkoop je die en koop je de Snorversie van je scooter. Veel simpeler


gr,
 
hoi ,

zowieso is het al moeilijk een brommer terug te brengen die altijd sneller heeft gereden , omdat die meestal al "los"zijn en dus meestal harder blijft lopen , dat is het probleem , maar opnieuw laten keuren ja moet natuurlijk mogelijk zijn , maar ik zou eerst kijken of je die brommer terug kan krijgen naar de 25km/h dus kijken waar orgineel de begrensers zitten...

suc6 ermee.
 
hoi ,

zowieso is het al moeilijk een brommer terug te brengen die altijd sneller heeft gereden , omdat die meestal al "los"zijn en dus meestal harder blijft lopen , dat is het probleem , maar opnieuw laten keuren ja moet natuurlijk mogelijk zijn , maar ik zou eerst kijken of je die brommer terug kan krijgen naar de 25km/h dus kijken waar orgineel de begrensers zitten...

suc6 ermee.

??

Met begrenzers breng jij een bromfiets echt niet terug tot 25 km/u of je moet iets compleet willen slopen.
 
plaatje met een gat van 8mm tussen je spruitstuk en membraan,

ja maar of dat alleen die snelheid terugbrengt betwijfel ik, een standaard 45km brommer heeft dit toch ook al, nou weet ik niet of dat gaatje dan ook 8mm is, heb ik nooit nagemeten, alleen verwijderd
 
en ik denk niet dat een extra dikke varioring het beste idee is. Ik weet niet precies hoe een 25km begrensd is, volgens mij zit het verschil bij zo'n ding in de cilinder en/of vertanding + de standaard begrenzers die een bromfiets heeft...
 
ik weet niet beter dan , dat een snor het zelfde is al brom
alleen is je uitlaat port iets kleiner en natuurlijk alle begrensers ..
maar als je een bromframe heb kan je dit volgens mij niet zomaar als snor laten verzekeren enz....
 
ik weet niet beter dan , dat een snor het zelfde is al brom
alleen is je uitlaat port iets kleiner en natuurlijk alle begrensers ..
maar als je een bromframe heb kan je dit volgens mij niet zomaar als snor laten verzekeren enz....

Jawel dat kan wel!!!
Heb pas een Tomos bromframe overlaten zetten naar snorfiets.
Gewoon de onderdele gebruiken die op een snorfiets zitten.zoals tandwiel 33,dunne uitlaat bocht enz
Naar de RDW en rijden maar!
 
9||6
ik weet niet beter dan , dat een snor het zelfde is al brom
alleen is je uitlaat port iets kleiner en natuurlijk alle begrensers ..
maar als je een bromframe heb kan je dit volgens mij niet zomaar als snor laten verzekeren enz....

Jawel dat kan wel!!!9||6
Heb pas een Tomos bromframe overlaten zetten naar snorfiets.
Gewoon de onderdele gebruiken die op een snorfiets zitten.zoals tandwiel 33,dunne uitlaat bocht enz
Naar de RDW en rijden maar!
 
Hallo,
Ik heb een vraag.
Ik ben er achter gekomen dat mijn frame een bromframe is.
Mijn blok loopt echter wel 25 km per uur en ik vraag mij dus af of hij dan als snor gekeurd kan worden? Want is er zo'n verschil tussen brom en snor?
 
zoals hierboven vermeld kan het wellicht wel.
Het verschil... het papierwerk en het nummer in het frame.

Beetje oud topic, maar het antwoord ivm omkeuring staat hierboven. Even een afspraak maken met de RDW dus
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top