Snor blok ombouwen naar brom

Freejay

Member
Hoii, ik heb laatst een nieuw blok gekocht van een zip type 3 omdat die andere op het einde van zn leven was gekomen. Nu heb ik hem eronder gezet en blijkt dat die maar 20 rijdt... er zit een 17.5 mm carb op.. en de overbrenging is ontgrensd. Nu weet ik wel dat er snor vertanding in zit dus die ga ik veranderen met mijn oude blok want bij mijn oude blok moet ik 10x draaien aan mn koppelingshuis voordat het wiel helemaal is rondgedraaid en bij het nieuwe is dat 15x (ik weet niet als dat veel is) voor de rest kan ik me niet voorstellen dat die alleen zo langzaam gaat door de vertanding.. iemand enig idee dat ik nog moet veranderen. (En dit is geen snor tuning want ik rij op een brom scooter en heb perongelijk een snor blok gekocht.)
 
Advertisement - register to remove this

Door de vertanding komt het iedergeval niet. Met snor vertanding zou hij minstens 60 moeten gaan.

Waardoor gaat hij niet harder? Stottert hij of is het toerental te laag of te hoog?
 
Heb je de vertanding al vervangen? Want met een andere vertanding heb je ook een andere afstelling nodig. Bij snorscooters zijn de rollen vgm anderhalf keer zo zwaar als in brom versies.
Het membraam en spruitstuk zouden ook te klein kunnen zijn.
 
Back
Top