boutje waar uitlaat aanhangt afgebroken!

Wdrawing01

Well-Known Member
Ik heb een gilera ICE.

En nu is bij mijn cilinder een boutje afgeborken en er staat pas 5000km op de teller mag nou gebeuren? bij zo weining kilometers. en kan in dit vervangen zelf of moet ik dit laten doen. en wat gaat dit geintje kosten. en als ik het zelf kan doen hoe moet dit dan. en bouw jaar van mijn scoot is december 2001 en het is een Gilera ICE.

alvast bedankt.

wesley
 
Advertisement - register to remove this

de vraag mag dat gebeuren is een beetje onzinnig. Ga naar de dealer toe en laat em eruit halen en een nieuw schroefdraad tappen. of doe het zelf als je weet hoe het moet :)

suc6
 
Hoe het gebeurt is is wel zinning opzich, zeker stoeprandje op stoeprandje af lopen beuken ofzo.

Als de schroef er nog iets uitsteekt kun je er misschien wat mee, maar aan je verhaal te zien zul je het wel door de dealer meoten laten doen.
 
nou hij steekt nog wel een stuk je uit hoor maar als mijn uitlaat er opzit dan pas er net 2 draainen een moertje op dus hij is niet tot in de cilinder afgebroken. nee ik rij niet stoprand je stoeprand je af.
 
Je boort hem uit, en dan tap je hem en draai je er een helicoil in (ik geloof dat je dat zo schrijft). Een helicoil is gewoon een stukje gewonden schroefdraad van verenstaal dat je nooit meer dol, stuk weet ik het wat draait, werkt perfect!
 
Originally posted by just
Je boort hem uit, en dan tap je hem en draai je er een helicoil in (ik geloof dat je dat zo schrijft). Een helicoil is gewoon een stukje gewonden schroefdraad van verenstaal dat je nooit meer dol, stuk weet ik het wat draait, werkt perfect!

kost ongeveer 200 gulden
 
Waarom uitboren en blablabla als er nog een stukje uit de cilinder steekt? Opties:

- Beetpakken met griptang
- Sleufje in en met platte schroevendraaier losdraaien
- Afvijlen en dop op slaan

Als dat allemaal niet lukt moet je pas aan uitboren gaan denken...
 
Men waarom allemaal zo moeilijk de broer van mijn vriend had dat ook bij zijn Zip hij had 'm naar de dealer gebr8 en die had hem er zo uitgedraaid met een super sterke magneet :)

greetzzz
 
Originally posted by The Joker
Men waarom allemaal zo moeilijk de broer van mijn vriend had dat ook bij zijn Zip hij had 'm naar de dealer gebr8 en die had hem er zo uitgedraaid met een super sterke magneet :)

greetzzz

He dit is hier niet de fabeltjeskrant :rolleyes: ...... maareh moertje erop lassen kan ook altijd nog.....
 
Inderdaad, nix nieuw schroefdraad tappen, want dat is allemaal nog goed. Gewoon eerst de uitlaat eraf halen, dan het overblijfsel van het boutje eruit draaien met een tang en dan een boutje erin draaien, of een nieuw draadeinde erin draaien, en daar een moertje op.
 
Originally posted by just
Je boort hem uit, en dan tap je hem en draai je er een helicoil in (ik geloof dat je dat zo schrijft). Een helicoil is gewoon een stukje gewonden schroefdraad van verenstaal dat je nooit meer dol, stuk weet ik het wat draait, werkt perfect!

kep paar dagen geleden mijn helicoil in mijn uitlaatophangings schroefdraad kapotgedraait :'( ...maar tis idd wel erg hard metaal en het gaat niet snel kapot...tenzij je er rare dinge mee doet :rolleyes:

Originally posted by Black Phantom
kost ongeveer 200 gulden

ik weet niet waar jij je hebt laten afzetten maar voor 200 piek kan je een complete doe-het-zelf helicoil set kopen

gewoon bij dealer laten doen kost 15 euro ofzow
 
Ik snap niet hoe een boutje spontaan kan afbreken. Als je uitlaat nog helemaal perfect zonder deuken of wat is moet het volgens mij gewoon onder de garantie vallen hoor
 
Back
Top