Uitlaat boutje gebroken

Marcelox

Aerox Rijder
Hallo,

Ik wilde dus vanmorgen mijn uitlaatpakking vervangen omdat hij te veel herrie maakte. Nu draai ik dus 2 uitlaatboutjes erin, start hem, knal en herrie. Wat blijkt uitlaatboutje afgebroken. Wat moet ik nu doen? Kan ik gewoon nieuw schroefdraad erin laten tappen?

Alvast bedankt
 
Advertisement - register to remove this

nee nieuwe, maar hoelang zal het duren als je dat laat tappen, want dan breng ik hem vanmiddag gelijk weg. Als t bijvoorbeeld maar 10 minuten duurt ken ik vanmiddag of vanavond weer rijden.
 
XSL-Martijn said:
Dat duurt geen 10 min. Je bent hem wel 2 dagen kwijt, denk dat je dealer het namelijk ook wel druk heeft. Breng hem dan nou gelijk weg dan weet je meer


hoe weet jij dat nou weer dan ??

als je een beetje dealer hebt kun je m s'morgens langsbrengen en s'middags weer ophalen , sommige doen het zelfs direct wel...

maar aangezien de bout is afgeknapt bij het vastdraaien(of net na) moet ie er makkelijk weer uit willen , steekt er nog een stukje uit?

en heb je nieuwe bouten gebruikt?
 
melf #50 said:
hoe weet jij dat nou weer dan ??

als je een beetje dealer hebt kun je m s'morgens langsbrengen en s'middags weer ophalen , sommige doen het zelfs direct wel...

maar aangezien de bout is afgeknapt bij het vastdraaien(of net na) moet ie er makkelijk weer uit willen , steekt er nog een stukje uit?

en heb je nieuwe bouten gebruikt?
Ja omdat ik logisch nadenk. Wat denk je met de zomer? Al dat camping volk met fietsen? Meeste dealers zijn namelijk ook fietsenmaker erbij. Maarja ik ga er verder niet op in:X
 
XSL-Martijn said:
Ja omdat ik logisch nadenk. Wat denk je met de zomer? Al dat camping volk met fietsen? Meeste dealers zijn namelijk ook fietsenmaker erbij. Maarja ik ga er verder niet op in:X


mja , wat heeft een fietsenmaker met bromfietsen te maken?

de meeste fietsenmakers hebben aparte monteurs aan het werk , mja , dat boeit verder niet..

in een bromfietszaak is vaak wel tijd om ff zoiets tussendoor te doen , ik heb jaren in bromfietszaken gewerkt en weet hoe dat gaat , gewoon even tussendoor dan ben je er vanaf :)

als een dealer het echt druk heeft kan het mischien een dagje duren ,maar een dealer wil ook niet de hele werkbank vol met rommel hebben liggen natuurlijk ;)

zulke klusjes gaan dus vaak gewoon even tussendoor..
 
ok bedankt voor de tips.

Er steekt nog wel een stukje uit. Nu had mijn vader een slim idee. Twee moertjes erop draaien en dan met de eerste moer de hele schroef eruit draaien. Die eerste wordt dan geblokkeerd door de tweede moer. Ik ga dit vanavond even proberen en anders morgen ff bij de dealer langs.
 
Gat in het midden boren, eerst met een duppie markeren en er daarna een torx dop inslaan, kun je hem er zo dmv het dopje eruit draaien :).

Of een tap met links schroefdraad pakken, maar dit is duurder om zelf te kopen.
 
Back
Top