Bougie kleur

Rijd wel een stukkie beter nu. Maar moet ik hem niet vergroten tot een maat die niet goed loopt?
nee, ìk zou zelfs een (klein) stapje teruggaan (tussenmaat) als er vlammen uit je uitlaat komen ;)
je zocht toch vooral verbetering rond het lage toerenbereik?, daar doet je sproeiermaat niet zo veel aan, dat moet met je mengselschroef* en je gasnaald.**
*al dat gel*l over die luchtschroef, die hèb je niet bij een 4t, dat is een mengselschroef en die werkt eigenlijk omgekeerd evenredig: ópen geeft meer/rijker mengsel bij stationair en oppakken van het gas, daarna is je gasnaald aan bod en pas op top je sproeiermaat.
**ik heb bij mijn Euro4 Agility (waar de gasnaald niet verstelbaar is) de veer die 'm neerhoudt 3 gangen afgeknipt, zodat ie wat slapper wordt. zou je óók nog kunnen overwegen? (gang voor gang?)
 
Last edited:
Ja ik kan mijn gasnaald verstellen. Hij staat op zijn armste stand. Niet heel optimaal dus. Maar ik had mijn bombine vervangen. Want die was er mee gestopt. Daarna bekeek ik de bouchie. En tot mijn verbazing liep ie te arm. Dus vandaar een sproeier maat groter. Ivm een te arm mengsel met vol gas.
 
zou ik beginnen die naald iets omhoog te zetten (en je sproeier 85 terug te plaatsen) (dus clippie naar beneden/midden als je 3 standen hebt)
die foto van die bougie die jij hier postte was goed, niet "te arm" voor een viertakt dan hè. zie die tabel die ik eronder heb gezet.
 
zou ik beginnen die naald iets omhoog te zetten (en je sproeier 85 terug te plaatsen) (dus clippie naar beneden/midden als je 3 standen hebt)
die foto van die bougie die jij hier postte was goed, niet "te arm" voor een viertakt dan hè. zie die tabel die ik eronder heb gezet.
Net geklooit met de gasnaald. Ik heb 5 standen. Maar eentje omhoog levert al genoeg problemen op. Veels te rijk. Ik ga niet eens een foto sturen. Zo zwart is ie. En dan is de mengselschroef vol ingedraait.
 
voor wat voor scooter? 2t/4t, verdere setup?
Edit: je Kymco? kleur prachtig, zie opmerking van Heinz.
Even een update. Terug naar sproeier 84 en de gasnaald een standje omhoog. Hij rijdt weer een stuk beter nu. Toch voel ik dat ie meer wil geven. Dus ik ga 85 proberen
 
Oh ja die had ik eerst. Heb ik nog wel. Maar dit is de kleur met vol gas nu. Als het aan mij ligt nog steeds te arm.
heb je 'm uit een koude motor getrokken? hij lijkt wel nat, zoals ie glimt.
als je dat tabelletje er nou eens bij pakt, welke kleur had nou je eerste foto en welke heb je nu?
en zijn je vlammen al weg?
 
Back
Top