Bougie afgebroken , bobine stuk , iemand die kan helpen?

Beste , ik heb 2 dagen geleden mijn bougie vervangen en nu is het volgende gebeurd , 1 mijn bobine is volledig stuk en 2 mijn bougie is afgebroken? het metalen schroef gedeelte zit volgens mij nog vast.

Weet iemand wat de stappen zijn hiervoor om te fixen en is het gemakkelijk om dit zelf te doen?

Alvast bedankt voor de hulp !
Gy6 50cc model
 

Attachments

  • IMG_1921.jpeg
    IMG_1921.jpeg
    136.8 KB · Views: 42
  • IMG_1918.jpeg
    IMG_1918.jpeg
    142.8 KB · Views: 42
  • IMG_1915.jpeg
    IMG_1915.jpeg
    148.9 KB · Views: 42
Advertisement - register to remove this

Een bobine is geen verslijtdeel zoals bijvoorbeeld remblokken.
Dat klopt helemaal. Enige probleem is de kabel. Dat is wel weer een beetje een slijtagedeel. Die zitten er vaak gewoon in vast gelijmd, dus als de kabel kapot is, is het natuurlijk ook over met de bobine. En een kapotte kabel kan natuurlijk wel eens voorkomen.

Bobine is niets meer dan een koperen spoel die een laag spanning opwind naar een hogere en dan die spanning ontlaat op de bougie zelf..

Enigste wat eraan kapot kan gaan is dat het koper kan verbranden door extreme hitten.. Maar normaal gesproken kom je niet zo ver.

Zou zelf niet zo heel snel een goede originele bobine vervangen voor eentje die tich in kwaliteit minder is. (en daarom ook geen ene drol kost)

Een bougie dop kop je gewoon van een goed merk zoals NGK als er iets voor jou scooter / brommer leverbaar is. Neem vooral geen Chinese dop die misschien maar 3 jaar mee gaat tot 25jaar voor een goede NGK dop..
Klopt ook helemaal, maar ook net als hierboven. Kabel kan wel eens problemen geven. Als hij dan door een kabelbreuk, slechte/losse dop, of door een stukje slechte isolatie heen vonkt, kan het wel eens zijn dat je bobine ook doorbrand.

Inderdaad gewoon NGK kopen. Goede kwaliteit, en ook gewoon helemaal niet duur.

Gy6 is natuurlijk allemaal chinees. Maar ik heb ook wel het gevoel dat de originele op de een of andere manier toch wat beter zijn als de meeste vervangers die je online kan kopen. Betere kwaliteitscontrole misschien.
 
Back
Top