Bougie afgebroken , bobine stuk , iemand die kan helpen?

Beste , ik heb 2 dagen geleden mijn bougie vervangen en nu is het volgende gebeurd , 1 mijn bobine is volledig stuk en 2 mijn bougie is afgebroken? het metalen schroef gedeelte zit volgens mij nog vast.

Weet iemand wat de stappen zijn hiervoor om te fixen en is het gemakkelijk om dit zelf te doen?

Alvast bedankt voor de hulp !
Gy6 50cc model
 

Attachments

  • IMG_1921.jpeg
    IMG_1921.jpeg
    136.8 KB · Views: 42
  • IMG_1918.jpeg
    IMG_1918.jpeg
    142.8 KB · Views: 42
  • IMG_1915.jpeg
    IMG_1915.jpeg
    148.9 KB · Views: 42
Advertisement - register to remove this

bobine = bougie dop..

De bobine zit aan het uiteinde van die bougie kabel die aan het frame gemonteerd is.

Denk dat je de verkeerde aansluiting in de dop hebt gedrukt en dus alles kapot hebt gemaakt.

De bougie heeft bovenop een dopje, en die kan je eraf draaien als je een bougie dop hebt die je op een schroefdraad aansluiting wilt monteren.

Waarschijnlijk heb je zelf iets fout gedaan..

Een kapotte dop is makkelijk te vervangen voor een nieuwe. Kwestie van eraf draaien.

Stukje van je kabel in korten en dan nieuwe dop erop draaien.

Een nieuwe bougie is ook het geld niet.
 
Beste , dan ga ik dat doen , maar wat precies kan ik fout gedaan hebben dat die hele bougie dop naar de vaantjes gaat en dat de bougie letterlijk afbreekt ?

ik heb zoals gewoonlijk bougie derop gedraaid , vast gedraaid , dop derop en hij reed perfect voor de komende 2 dagen
 
is het misschien handiger om gewoon een nieuwe bobine ook te kopen en de oude deruit ? heeft 5000km zonder de bobine ooit te laten vervangen....
bobine = bougie dop..

De bobine zit aan het uiteinde van die bougie kabel die aan het frame gemonteerd is.

Denk dat je de verkeerde aansluiting in de dop hebt gedrukt en dus alles kapot hebt gemaakt.

De bougie heeft bovenop een dopje, en die kan je eraf draaien als je een bougie dop hebt die je op een schroefdraad aansluiting wilt monteren.

Waarschijnlijk heb je zelf iets fout gedaan..

Een kapotte dop is makkelijk te vervangen voor een nieuwe. Kwestie van eraf draaien.

Stukje van je kabel in korten en dan nieuwe dop erop draaien.

Een nieuwe bougie is ook het geld niet.
 
Zoals @eurokit reeds heel goed opmerkte, jij noemt de bougiekap/bougiedop een bobine.
Dus waar hebben we het dan over als jij de bobine wilt vervangen???


Die bougiekap en de bougie moet je sowieso vervangen.

Zoals ik het kan beoordelen, is van de bougie het binnenwerk, dus de centrale elektrode en het keramisch isolerend gedeelte, in z'n geheel, losgekomen uit de massa elektrode.
Dus het 6 kantige gedeelte zit nog in de cilinderkop, deze kun je er gewoon uitdraaien met een passende bougiesleutel.
Het loskomen van het binnewerk van de bougie kan tweeerlij oorzaken hebben
1. Fabricagefout. (wat ik persoonlijk denk)
2. Bougiesleutel niet goed geplaatst of verkeerde dop gebruikt waarbij te veel radiale of axiale druk op het keramische gedeelte is gekomen, al lijkt me dit onwaarschijnlijk gezien het centrale keramische gedeelte nog geheel in tact is.
 
Zoals @eurokit reeds heel goed opmerkte, jij noemt de bougiekap/bougiedop een bobine.
Dus waar hebben we het dan over als jij de bobine wilt vervangen???


Die bougiekap en de bougie moet je sowieso vervangen.

Zoals ik het kan beoordelen, is van de bougie het binnenwerk, dus de centrale elektrode en het keramisch isolerend gedeelte, in z'n geheel, losgekomen uit de massa elektrode.
Dus het 6 kantige gedeelte zit nog in de cilinderkop, deze kun je er gewoon uitdraaien met een passende bougiesleutel.
Het loskomen van het binnewerk van de bougie kan tweeerlij oorzaken hebben
1. Fabricagefout. (wat ik persoonlijk denk)
2. Bougiesleutel niet goed geplaatst of verkeerde dop gebruikt waarbij te veel radiale of axiale druk op het keramische gedeelte is gekomen, al lijkt me dit onwaarschijnlijk gezien het centrale keramische gedeelte nog geheel in tact is.
omdat de prijzen online niet zoveel van elkaar verschillen en de bobine in een lange tijd niet verwisselt is denk ik dat het misschien wat beter is om het in het geheel te veranderen ?

ik stel enkel ,aar iets voor aangezien het kwa kost prijs niet zoveel verschilt en de bobine in 5000km nog nooit veranderd is geweest en al redelijk wat meegemaakt heeft denk ik dat het beter was om het geheel aan te passen.
 
Je geeft geen duidelijk antwoord op de vraag of je met bobine nu de bougiedop of daadwerkelijk de bobine bedoelt!

Een bobine hoef je niet te vervangen als deze niet stuk is.

Een bobine is geen verslijtdeel zoals bijvoorbeeld remblokken.
de bougiedop is idd stuk , maar ik geef aan dat het kwa prijs niet echt verschilt en het wat makkelijker is om de bobine dan te vervangen toch ? dan een kabel in te korten en deze te connecteren aan de oude bougie kabel.
 
@Pablo2906666 : moeten ze/we je nou helpen of ga je het òns vertellen?!
je bougiedop, die toch al stuk is, schroef je van je bougiekabel af, eventueel knip je 5 mm van je kabel af, dan schroef je er een nieuwe dop op.
hoe is je complete bobine vervangen (waar de stekkers die erop moeten dan ook uit elkaar vallen en de bouten/moeren vastgerot zitten) dan makkelijker?
 
@Pablo2906666 : moeten ze/we je nou helpen of ga je het òns vertellen?!
je bougiedop, die toch al stuk is, schroef je van je bougiekabel af, eventueel knip je 5 mm van je kabel af, dan schroef je er een nieuwe dop op.
hoe is je complete bobine vervangen (waar de stekkers die erop moeten dan ook uit elkaar vallen en de bouten/moeren vastgerot zitten) dan makkelijker?
Ok goed punt , ik dacht dat dat meer problemen zou veroorzaken .. kan je me een linkje sturen waar ze enkel bougie doppen los verkopen ?
 
Je geeft geen duidelijk antwoord op de vraag of je met bobine nu de bougiedop of daadwerkelijk de bobine bedoelt!

Een bobine hoef je niet te vervangen als deze niet stuk is.

Een bobine is geen verslijtdeel zoals bijvoorbeeld remblokken.


Bobine is niets meer dan een koperen spoel die een laag spanning opwind naar een hogere en dan die spanning ontlaat op de bougie zelf..

Enigste wat eraan kapot kan gaan is dat het koper kan verbranden door extreme hitten.. Maar normaal gesproken kom je niet zo ver.

Zou zelf niet zo heel snel een goede originele bobine vervangen voor eentje die tich in kwaliteit minder is. (en daarom ook geen ene drol kost)

Een bougie dop kop je gewoon van een goed merk zoals NGK als er iets voor jou scooter / brommer leverbaar is. Neem vooral geen Chinese dop die misschien maar 3 jaar mee gaat tot 25jaar voor een goede NGK dop..
 
Gy6 is wel leuk motortje (honda clone geloof ik) maar al die sensoren erbie, is wat teveel van het goede.
Heb wel eens gehoord van een honda die 1:70 liep, ergens rond de 1970´s ?
Denk eerder dat het gaat om een honda cb 50 of 70cc
Dacht zelf dat een gy6 (50cc) maximaal op 1L 55km kon rijden (rijsnelheid is dan 30km/h)
 
Back
Top